روش های کاهش مصرف سوخت شرکت های حمل و نقل خودرو با ردیاب


فرقی نمی کند که برای شرکتی با ناوگان بزرگ کار می کنید یا کمتر از 10 وسیله نقلیه تحت مدیریت خود دارید، سوخت برای ردیاب ناوگان حمل و نقل که امکان اتصال به سنسورهای سوخت یا ECU خودرو را دارند، نظارت از راه دور را ارائه می دهند. از مصرفی که در اختیار شما قرار می دهد.

مصرف بنزین و بهای تمام شده این فاکتور یکی از گرانترین قسمتهای حسابها و دفاتر سازمانی است. با بزرگتر شدن تعداد ناوگان، این هزینه ها نیز افزایش می یابد. اما این بدان معنا نیست که سازمان های ناوگان کوچک پولی پرداخت نمی کنند. در واقع درصدی از درآمدی که شرکت صرف هزینه های سوخت می کند حدود یک مقدار ثابت است. به همین دلیل است که روش های کاهش مصرف سوخت برای همه مدیران خودرو بسیار مهم است.

آگاهی از مصرف سوخت و یادگیری صرفه جویی در مصرف سوخت با حداکثر بهره وری کلیدی است. استفاده از ردیاب ناوگان حمل و نقل، حقایق را در دسترس شما قرار می دهد و به شما امکان می دهد سوابق دقیقی از مسافت پیموده شده ناوگان خود داشته باشید و با کنترل عواملی که بر مصرف سوخت تأثیر می گذارند، مصرف سوخت را به حداقل برسانید.  در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم که چگونه ردیاب خودرو باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود؟

مانیتورینگ سوخت به چه معناست؟

سوخت همیشه یک هزینه عمده در یک تجارت مبتنی بر ناوگان است. بنابراین اگر بتوانید بهره وری سوخت را افزایش دهید، می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید. از جمله دستگاه های موجود می توان به ردیاب هایی با قابلیت ارسال گزارش سوخت اشاره کرد. ردیاب با اعلام مکان خودرو، عملکرد و وضعیت سلامت خودرو به مدیران کمک می کند تا به راحتی میزان سوخت مصرفی را کنترل کرده و از آن آگاه شوند.

ردیاب هایی با قابلیت گزارش میزان سوخت مصرفی برای صرفه جویی در مصرف سوخت طراحی شده اند. این ردیاب با کنترل موارد زیر به مدیران خودرو کمک می کند:

·       کاهش سرعت خودرو و در نتیجه افزایش راندمان سوخت خودرو

·       زمان راه اندازی خودرو را کاهش دهید و در نتیجه در مصرف سوخت صرفه جویی کنید

·       بهبود قابلیتهای مسیریابی و ارسال، که منجر به مسافت پیموده شده سوخت بهینه میشود

·       امکان برنامهریزی دقیق تعمیر و نگهداری و تعمیرات خودرو با تنظیم هشدار برای مسافت پیموده شده، که منجر به بهبود مصرف سوخت در سرتاسر ناوگان میشود

·       ادغام دادهها با کارتها و گزارشهای سوخت، در نتیجه صرفهجویی در هزینههای نیروی کار و سوخت

ایا ردیاب ها قابلیت گزارش میزان سوخت دارد؟

در حقیقت هیچ ردیابی وجود ندارد که مستقیما به باک بنزین وصل باشد و گزارشی از میزان مصرف سوخت به شما بدهد و این مساله امری امکان ناپذیر است. ردیاب های ناوگان حمل و نقل را می توان با سنسورهای سوخت ادغام کرد و اطلاعات از سنسورها را می توان به دست آورد، به داده های موقعیت جغرافیایی پیوند داد و در نهایت وضعیت مصرف سوخت بر اساس نقطه جغرافیایی باید به نرم افزار ارسال شود.

در اطلاعات ارسال شده توسط ردیاب به نرم افزار می توان به موقعیت جغرافیایی خودرو و زمان سوخت گیری اشاره کرد. نرخ مصرف سوخت نیز متغیری است که می تواند سلامت خودرو را به شما بگوید و در نهایت، تمام شدن سوخت آخرین گزارشی است که می توانید دریافت کنید.

در واقع، به طور کلی، آنچه مدیران پیدا میکنند نموداری است که هنگام سوختگیری بالا میرود و با مصرف انرژی پایین میآید.

ردیاب ها، یکی از راه های اصلی کاهش مصرف سوخت

ردیاب مسافت طی شده توسط وسیله نقلیه را ثبت می کند. میزان سوخت مصرفی را گزارش می کند و نقش کلیدی در کاهش عملکرد در محل دارد. مزایای ردیاب ناوگان حمل و نقل بسیار زیاد است. بیشترین تاثیر مثبت را روی درآمد شما دارد. یک ردیاب با قابلیت ارائه گزارش سوخت مزایای زیر را به شما می دهد:

·       کاهش هزینه سوخت

·       صرفه جویی در مصرف سوخت

·       کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ردپای کربن در ناوگان

·       بهبود و افزایش بهره وری

·       کاهش مسافت پیموده شده

·       طول عمر ناوگان خود را افزایش دهید

·       فعال کردن یک سرویس تحویل کارآمد

·       خدمات مشتریان بهبود یافته

در ادامه در مورد نحوه مدیریت سوخت توسط ردیاب صحبت خواهیم کرد:

نشان دادن کوتاه ترین مسیر

استفاده از ردیاب ناوگان حمل و نقل به عنوان بخشی از سیستم مدیریت ناوگان به شما این امکان را می دهد که صرفاً با انتخاب مستقیم ترین مسیر از A به B، هزینه سوخت را کاهش دهید. البته بهترین مسیر همیشه مستقیم ترین مسیر نیست.

ردیاب ناوگان حملونقل با شناسایی مسیرهای ترافیکی، دوربرگردانها و همچنین مسافتها، بهترین مسیر را به خودروها میگوید.

کاهش زمان بیکاری خودرو

بیکار کردن ماشین به کسب و کار شما لطمه مالی می زند. در حالت بیکار، موتور سوخت را هدر می دهد. اگرچه ممکن است روشن و خاموش کردن موتور در شرایط ترافیکی معین مقرون به صرفه نباشد، خاموش کردن وسیله نقلیه در صورت توقف برای بیش از یک دقیقه و سپس راهاندازی مجدد خودرو در زمانی که آن زمان به پایان رسید ارزشش را دارد.

Transport Fleet Tracker شما را قادر می سازد رانندگان خود را بهتر آموزش دهید و آنها را در مورد هزینه های غیرفعال آگاه کنید.

تعیین سرعت مجاز برای رانندگی

وقتی وسیله نقلیه با سرعتهای بالاتر از سرعت تعیینشده حرکت میکند، یا در مسیر حرکت دور موتور کاهش یافته است، مصرف سوخت به حداکثر میرسد. Transport Fleet Tracker با تعیین حد استاندارد سرعت و دریافت هشدار در صورت بالا یا پایین رفتن سرعت، به کنترل سرعت کمک می کند. این روش اجازه می دهد تا مصرف سوخت در حالت استاندارد حفظ شود.

شناسایی نقاط استراتژیک برای کاهش مصرف سوخت

ردیابهایی با قابلیت اتصال به سنسورهای سوخت یا ECU به شما این امکان را میدهند که به طور کمی و دقیق مناطقی را که میتوان برای بهبود مصرف سوخت در آنها تغییرات ایجاد کرد، شناسایی کرد. میتوانید ضعفهای ملموس واقعی ناوگان خود را شناسایی کرده و روی آن کار کنید.

با داشتن ابزاری برای اندازهگیری مصرف سوخت در سفرهای مداوم یا مکرر و مشاهده این دادهها در ماژول رفتار رانندگی، میتوانید ببینید چه تغییراتی میتوانید ایجاد کنید و چه چیزهایی ارزشمند هستند.

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

زمانی که وسیله نقلیه خود را به ردیابی با قابلیت ارسال گزارش سوخت مجهز میکنید، میتوانید بهتر از وسیله نقلیه خود نگهداری کنید و در نهایت آن را مقرون به صرفهتر مدیریت کنید. به عنوان مثال، می توانید سرویس لاستیک و چرخ ها را به مسافت پیموده شده گره بزنید تا مطمئن شوید تایرهای ناوگان شما به طور مداوم در فشار مطلوب هستند. همچنین با وارد کردن زمان انقضا، قبل از انقضای انها اخطار دریافت خواهید کرد.

کاهش استفاده غیرضروری از کولر یا بخاری

ردیاب خودرو حتی به شما امکان می دهد سیستم تهویه مطبوع خودرو را بررسی کنید. با تجزیه و تحلیل عملکرد این قطعات، آنها می توانند تجزیه و تحلیل کنند که آیا کولر اکنون بدون حرکت ماشین روشن است یا در حالت حرکت خودرو روشن است؟.

اگر وسیله نقلیه بی حرکت باشد، به راننده اطلاع می دهد که بهتر است خودرو را خاموش کند تا درجا عمل نکند.

کاهش مصرف سوخت باتوجه به انتخاب مسیر بدون ترافیک

ترافیک یکی از معظلات شهرهای بزرگ است. البته که در شهرهای کوچک هم یک معظل است ولی در کلان شهرهایی مانند تهران ترافیک سرسام آور است و باعث مصرف سوخت زیاد می شود. این مساله برای شرکت های حمل و نقل و ارسال محموله بیش از پیش عذاب آور و هزینه بردار است

بنابراین با دور زدن ترافیک، می توان براحتی هزینه های یک ناوگان را  کاهش داد. شما با  نصب ردیاب به راحتی می توانید پیدا کردن یک مسیر کوتاه و بدون ترافیک، زمان رسیدن به مقصد را کاهش دهید و متقابلا مصرف سوخت را نیز به حداقل برسانید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد