مقایسه دزدگیر تصویری و دزدگیر ساده

مقایسه دزدگیر ساده و تصویری

قبل از خرید هر سیستم امنیتی، لازم است با کاربرد، مزایا و معایب آن آشنا شوید. این اطلاعات به شما کمک می کند بهترین انتخاب را هنگام خرید داشته باشید. هنگام خرید مناسب ترین دزدگیر خودرو باید اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید تا بتوانید بهترین دزدگیر خودرو را با کمترین قیمت خریداری کنید. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی در مورد دزدگیر و انواع آن در اختیار شما قرار دهیم و همچنین دو نوع دزدگیر ساده و تصویری را با هم مقایسه کنیم.

اگر قصد خرید دزدگیر خودرو تصویری با کیفیت بالا را دارید، بهتر است قبل از هر چیزی با انواع دزدگیر آشنا شوید. از انواع دزدگیر خودرو می توان به دزدگیر ساده، تصویری، استارتی و سیم کارتی اشاره کرد. انواع این دزدگیرها دارای مدل های متفاوت و متفاوتی هستند. بنابراین قیمت آنها نیز متفاوت است. در ادامه قصد داریم این دو نوع دزدگیر را با هم مقایسه کنیم.

دزدگیر ساده

آلارم های ساده دارای امکانات کمتری نسبت به آلارم های تصویری هستند. به همین دلیل این نوع دزدگیرها قیمت نسبتاً پایین تری دارند. ریموت های دزدگیر ساده بر خلاف ریموت ها صفحه نمایش ندارند و این نوع دزدگیرها دارای ریموت هایی با ظاهر معمولی و ساده هستند.

با نصب دزدگیر ساده بر روی خودرو می توانید با فشار دادن دکمه های روی ریموت به دزدگیر فرمان بفرستید اما هیچ پاسخی از دزدگیر به ریموت ارسال نمی شود. به همین دلیل به این آلارم ها یک طرفه هم می گویند یعنی دستورات را یک طرفه می فرستند.

دزدگیر تصویری

این نوع دزدگیرها نسبت به دزدگیرهای ساده دارای امکانات بیشتر و بهتری هستند. البته لازم به ذکر است که قیمت دزدگیر تصویری نسبتاً بالاتر از دزدگیر ساده است. ریموت این نوع دزدگیر دارای صفحه نمایش است و ریموت های بصری ظاهر زیباتری نسبت به دزدگیر ساده دارند.

با نصب آلارم های تصویری، علاوه بر ارسال دستورات به دزدگیر، قادر خواهید بود با استفاده از ریموت نیز پیام دریافت کنید. به این ترتیب اگر درب خودرو باز باشد، با نگاه کردن به نمایشگر از راه دور متوجه آن خواهید شد. از دیگر مزیت های دزدگیر تصویری می توان به حالت لرزش و لرزش ریموت آن اشاره کرد. اگر زنگ هشدار به صدا درآمد و به دلیل دور بودن ماشین متوجه آن نشدید. با حالت ویبره کنترل از راه دور متوجه آژیر ماشین خواهید شد.

دزدگیر تصویری برد نسبتاً بالاتری نسبت به دزدگیرهای ساده دارد به همین دلیل اکثر افراد برای افزایش امنیت خودرو خود از این دزدگیر استفاده می کنند. به طور کلی دزدگیرهای تصویری بهتر از دزدگیرهای ساده هستند اما اگر به دنبال دزدگیر ارزان قیمت هستید می توانید به سراغ دزدگیرهای ساده بروید.

دزدگیرهای تصویری دارای ریموت تصویری هستند و ظاهر ریموت آنها به دلیل وجود صفحه نمایش زیباتر از دزدگیرهای ساده است. البته توجه داشته باشید که صفحه نمایش ریموت های تصویری بسیار حساس و ظریف است و ضربه های شدید را تحمل نمی کند.

یک طرفه بودن

دزدگیرهای ساده یک طرفه هستند و فقط دستور ارسال شده از ریموت را دریافت و اجرا می کنند. در واقع آنها قادر به ارسال پیام به ریموت نیستند. در صورتی که علاوه بر دریافت دستورات و اجرای آلارم های تصویری، قادر به ارسال پیام به ریموت نیز هستند.

حالت ویبره و کنترل از راه دور

ریموت های دزدگیر تصویری حالت لرزش دارند، در حالی که ریموت های زنگ هشدار ساده لرزش ندارند. اگر زنگ هشدار تصویری به صدا درآید، ریموت دزدگیر شروع به لرزیدن می کند و به صاحب خودرو هشدار می دهد.

زنگ استارت

نوع دیگری از آلارم به نام زنگ استارت شناخته می شود. این نوع دزدگیرها قابلیت روشن شدن خودرو را دارند. دزدگیر استارت هم ساده و هم بصری وجود دارد و بسته به نوع ساده یا بصری قیمت های متفاوتی دارند. این نوع دزدگیرها به دلیل امکان خاموش و روشن شدن خودرو از راه دور بسیار محبوب هستند.

دزد سیم کارتی

نوع دیگر دزدگیر سیم کارت است. این نوع دزدگیرها ترکیبی از دزدگیر و دتکتور هستند و علاوه بر ویژگی های دزدگیر دارای ویژگی های دتکتور نیز می باشند. در واقع یکی از قابلیت ها و امکانات این نوع دزدگیر را می توان تعیین محل قرارگیری خودرو نام برد. در واقع پس از سرقت خودرو با کمک این نوع دزدگیر به راحتی می توانید از محل خودرو خود مطلع شوید. مشابه دزدگیرهای استارت، دزدگیرهای مبتنی بر سیم کارت نیز قابلیت روشن یا خاموش کردن خودرو را دارند.

نتیجه

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع دزدگیر موجود در بازار آشنا کنیم و دزدگیرهای ساده و تصویری را نیز با هم مقایسه کنیم. توجه داشته باشید که هر نوع دزدگیر دارای مدل های مختلفی بوده و با توجه به نوع و برند خود دارای ویژگی ها و امکانات متفاوتی است که قبل از خرید باید آن ها را بررسی کنید.

5 دلیل برای نصب دوربین مداربسته

امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از دلایل استفاده از سیستم های نظارت تصویری و دوربین های مدار بسته کاهش امنیت و آرامش است. در بخش حفاظت و ایمنی، دوربین های مداربسته علاوه بر ضبط تصاویر از تمامی اتفاقاتی که در محیط مورد نظر در طول شبانه روز رخ می دهد، می توانند در بررسی فیلم ها نکاتی را به مسئولان امنیتی گوشزد کنند که هرگز به چشم متخصص ترین افراد نمی رسد.


 

برخی از مهمترین مزایای استفاده از دوربین های مدار بسته

 

جلوگیری از سرقت و ترساندن مجرمان: در واقع می توان گفت اولین و اصلی ترین دلیل استفاده از دوربین های مداربسته جلوگیری از سرقت و ترساندن مجرمان است. مجرمان بسیار مراقب هستند که توسط دوربین مداربسته دستگیر نشوند. اگر در مکانی دوربین مداربسته را ببینند از قصد خود منصرف شده و مکان دیگری را انتخاب می کنند که امنیت کمتری داشته باشد.


 1- نظارت آسان و افزایش بهره وری کارکنان: امروزه یکی از دغدغه های کارفرمایان بهره وری نیروی کار و نیروی انسانی آنهاست. متأسفانه برخی از کارمندان قبل از شروع به پرسه زدن و فرار از شغل خود منتظر می مانند تا کارفرمای خود محل را ترک کند. با استفاده از سیستم های نظارتی می توان به بالاترین بازده و بهره وری نیروی کار دست یافت. زیرا کارکنان مجموعه بهترین رفتار کاری را حتی در مواقعی که مدیر حضور ندارد از خود نشان می دهند. همچنین مدیر می تواند عادات و رفتارهای کارکنان خود را شناسایی کرده و به بهترین برنامه ریزی ممکن برای توسعه گروه دست یابد


2- اثبات ادعا و کاهش مسئولیت: در تمامی صنوف و محیط ها همواره افراد سودجویی وجود دارند که با ادعاهای نادرست و گمراه کننده قصد سودجویی را دارند. اگر محیطی به این سیستم های نظارتی مجهز نباشد، ممکن است نتواند شواهد کافی مبنی بر دروغ بودن ادعاهای طرف خود ارائه دهد و محکوم به پرداخت هزینه های گزاف باشد. همانطور که قبلا بارها اتفاق افتاده است. بهتر است با پرداخت هزینه ای مناسب محیط خود را تجهیز کنید و از پرداخت هزینه های غیر منطقی خودداری کنید.


3- شناسایی بهتر مشتریان: در برخی از مشاغل کوچک، مدیران مجموعه از دوربین های مدار بسته برای بررسی رفتار مشتریان خود استفاده می کنند. برای مثال فروشگاهی را تصور کنید که مجهز به سیستم دوربین مداربسته است. مدیر فروشگاه با نظارت بر تصاویر دوربین می تواند مسیرهای تردد داخل فروشگاه را بهینه کرده و با تغییر مکان برخی محصولات، دسترسی آسان تری را برای مشتریان ایجاد کند.


4- رسیدن به آرامش: در دنیای شلوغ امروزی باید از هر راهی برای رسیدن به آرامش استفاده کرد. امروزه همه مردم می خواهند از دارایی های خود به بهترین نحو محافظت کنند و مهمتر از آن محیطی امن را برای کارکنان، خانواده، مشتریان و ... فراهم کنند. یکی از امکاناتی که دوربین های مدار بسته در اختیار شما قرار می دهند امکان دسترسی به تصاویر دوربین از راه دور است.


سخن آخر

در این مطلب 5 دلیل مهم برای نصب دوربین مداربسته را برای شما ذکر کردیم. تمام این دلایل در راستای یک هدف انجام می شود و آن، حفظ امنیت و آرامش شماست. بنابراین بسیار مهم است که یک دوربینی خریداری کنید که کیفیت بالایی از نظر وضوح تصویر و عملکرد داشته باشد و زمان زیادی را عمر کند. فروشگاه اینصب یکی از مراکز معتبری است که در حوزه انواع دزدگیر و ردیاب خودرو، دوربین مداربسته، دزدگیر اماکن و ... فعالیت دارد. چنانچه قصد خرید این محصولات را دارید، حتما سری به سایت اینصب بیندازید و با اطمینان خاطر خرید خود را با گارانتی انجام دهید. مشاوران اینصب همه روزه در حال مشاوره و راهنمایی به مشتریان هستند تا به آنها کمک کنند که بهترین خرید را انجام دهند.