انتخاب بهترین ردیاب خودرو مناسب ماشین شما


آمار رو به رشد سرقت خودرو در سال های اخیر نشان می دهد که زنگ خطر روشن شده است. زنگ خطری که اگر جدی گرفته نشود، ممکن است همه را آزار دهد. با پیشرفت روش های سرقت خودرو، مالکان خودرو نیز باید از روش های امنیتی جدید استفاده کنند. استفاده از انواع ردیاب ها مانند ردیاب آهنربایی خودرو با شارژ بالا و ردیاب های سیمی و دزدگیرها یکی از بهترین ابزارهای امنیتی است. با وجود اینکه برخی از سارقان ماهر قادر هستند که پیشرفته ترین دستگاه ها را غیرفعال کنند اما بازهم خرید پیشرفته ترین ابزار بسیار توصیه می شود چراکه همه این سارقان که حرفه ای نیستند!! حتی اگر از شانس شما حرفه ای ترین ها به سراغ خودروی شما بیایند بازهم عمل سرقت با تاخیر مواجه خواهد شد و شما این فرصت را خواهید داشت که با پلیس تماس بگیرید. در این مقاله می خواهیم به شما در انتخاب بهترین ردیاب مناسب خودرویتان کمک کنیم. اگر شما هم می خواهید خودروی خود را ایمن کنید و در دام دزدان نیفتید با ما همراه باشید

ردیاب جی پی اس خودرو چیست؟

ردیاب جی پی اس یک فناوری امنیتی نسبتاً مدرن است که در چند سال اخیر توانسته بسیار محبوب شود. این فناوری از دهه 1980 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. اساس کار ردیاب حرکت و سیگنال دهی بین ماهواره ها و ایستگاه های زمینی است. در هر لحظه، ماهواره های زیادی در مدار زمین در حال چرخش هستند. از این تعداد انبوه، 12 ماهواره فقط برای سیستم جی پی اس طراحی شده است. 12 ماهواره در هماهنگی با یکدیگر کار می کنند تا بتوانند موقعیت دقیق تری از خودرو را به شما نشان دهد. به عبارت بهتر، این 12 ماهواره می توانند با بررسی نقطه ای دستگاه ردیاب هماهنگ با یکدیگر، موقعیت دقیق سوژه را تعیین کنند

انواع ردیاب خودرو

به طور کلی ردیاب ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد. ردیاب هایی که نیاز به سیم کشی دارند و ردیاب هایی که نیاز به سیم کشی ندارند و اصطلاحا به آنها ردیاب آهنربایی می گویند. ردیاب های سیمی مستقیماً به منبع برق خودرو متصل هستند، اما ردیاب های شارژی یا بی سیم بدون نیاز به برق کار می کنند و لازم است خودتان آن را شارژ کنید. در ادامه نگاهی به این دو ردیاب خواهیم داشت.

ردیاب های سیمی خودرو

ردیاب هایی که نیاز به سیم کشی دارند GPS هایی هستند که منبع تغذیه داخلی قوی ندارند. به همین دلیل باید به باتری خودرو یا منبع خارجی برای تامین انرژی متصل شوند. توجه داشته باشید که همه ردیاب ها منبع تغذیه داخلی دارند، اما باتری داخلی ردیاب های سیمی عمر کوتاهی دارد، بنابراین باید به منبع تغذیه خارجی متصل شوند.

اما چرا با وجود سیم کشی و اتصال به ماشین، هنوز باتری داخلی را در ردیاب قرار می دهند؟  گاهی اوقات دزدها پس از سرقت ماشین، باتری را خارج می کنند. در این صورت اگر باتری داخلی در ردیاب وجود نداشته باشد، روند ردیابی به سرعت مختل شده و دیگر امکان یافتن خودرو وجود ندارد. باتری داخلی ردیاب خودرو معمولا به گونه ای طراحی می شود که بتواند برق مورد نیاز ردیاب را برای چندین ساعت و گاهی تا یک روز تامین کند. بهترین ویژگی این ردیاب عدم نیاز به شارژ است. به عبارت دیگر ردیاب سیمی فقط یک بار نصب می شود و دیگر نیازی به شارژ ندارد. این ویژگی خیال کاربر را از کار مداوم دستگاه راحت می کند.  

در استفاده از این نوع ردیاب‌ها باید به این مورد توجه داشته باشید که چنانچه سارق ماهر باشد و بتواند ردیاب را غیرفعال کند، شما از چندساعت تا نهایتا یک روز فرصت دارید تا برای پیدا کردن خودروی خود اقدامات لازم را انجام دهید. در غیراینصورت نمی توانید خودروی خود را پیدا کنید.

ردیاب قابل شارژ و آهنربایی بدون نیاز به نصب

ردیاب های بدون نصب و سیم کشی که به عنوان ردیاب آهنربایی خودرو نیز شناخته می شوند، نوعی ردیاب هستند که دارای قدرت بسیار قوی هستند. منبع تغذیه داخلی طراحی باتری داخلی این نوع ردیاب ها به گونه ای است که در برخی مدل ها با یک بار شارژ حتی تا یک ماه آینده نیازی به شارژ مجدد ندارند. البته همه ردیاب های آهنربایی تا این اندازه شارژ نگهداری نمی کنند. برخی یه مقدار بیشتر و برخی تا دو هفته ممکن است بتوانند باتری را نگهداری کند و این موضوع کاملا بستگی به میزان مصرف شما از ردیاب دارد.

در ردیاب های بدون نیاز به نصب، آهنربای تعبیه شده در آنها به قدری با کیفیت و قوی است که حتی با شدیدترین ضربه ها نیز جدا نمی شوند و به خوبی در برابر ضربه و شوک عایق هستند. ردیاب های مغناطیسی انواع مختلفی دارند و برخی از آنها به گونه ای طراحی شده اند که حتی می توان از آنها به عنوان پاور بانک یا شارژر موبایل استفاده کرد. این ردیاب ها بسیار ساده هستند و هرکسی می تواند به راحتی آنها را نصب کند فقط کافیست که مکان درست قرار گیری آن را بدانید و آن را در دید اشخاص نصب نکنید.

بهترین ردیاب خودرو برای ماشین من چیست؟

افراد آگاه به امنیت همیشه به دنبال بهترین مارک ردیاب خودرو هستند. با توجه به توضیحاتی که تا الان دادیم نمی توان ردیاب را بهترین جی پی اس برای همه افراد دانست. به عبارت دیگر قبل از خرید ردیاب باید نیازها و انتظارات خود را مشخص کنیم. برخی از افراد ترجیح می دهند به دنبال ردیابی بروند که نصب آن آسان است. در این صورت ردیاب های مغناطیسی و بی سیم بهترین انتخاب هستند. از طرفی ممکن است این پیشنهاد برای افرادی که به دنبال ردیاب های پیشرفته و سیمی هستند مناسب نباشد. به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از خرید ردیاب مشورت کرده و بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم به بررسی خرید بهترین ردیاب خودرو بپردازیم. با یک طبقه بندی ساده متوجه تفاوت های جی پی اس های موجود در بازار شدیم. همانطور که بارها در متن اشاره کردیم، هیچ یک از انواع ردیاب ها را نمی توان بهترین گزینه در بازار دانست. بنابراین توصیه می کنیم در هنگام خرید ابتدا نیازهای خود را در نظر بگیرید و با توجه به خواسته و نیاز خود یک ردیاب خوب بخرید.