معرفی دستگاه های بیومتریک حضور و غیاب

در دنیای امروزی با افزایش ویروس کرونا در سراسر جهان استفاده از دستگاه حضور وغیاب بیومتریک  بدون تماس فیزیکی مورد توجه بیشتری قرارگرفته است. یکی از انواع دستگاه های بیومتریک  دستگاه هایی هستند که براساس تشخیص چهره کار می کنند.

فناوری تشخیص چهره فناوری نوین و نوپایی نیست.

این تکنولوژی در سال۱۹۶۰میلادی استفاده میشده ولی استفاده از فناوری تشخیص چهره به شیوه ی پیشرفته ی امروزی نبوده است.

در سال۱۹۶٠از دستگاه تشخیص چهره در ادارات پلیس استفاده میشد وچون این دستگاه در آن زمان توسط یک شرکت امنیتی ساخته شده بود اطلاعات زیادی ازآن در اختیار رسانه برای عموم مردم قرارنگرفت. دستگاه های قدیمی تشخیص چهره  صورت هرفرد را به صورت دوبعدی اسکن می کردند.  بعضی از سازمان که البته تعدادشان محدود است هنوز هم از دستگاه های تشخیص چهره ی قدیمی استفاده می کنند.

حال میخواهیم بدانیم که دستگاه های حضور وغیاب بیومتریک چهره جدید چگونه کار میکنند؟  دستگاه های تشخیص چهره جدید الگوریتم های جدیدتر وپیچیده تری نسبت به دستگاه های تشخیص چهره قدیمی دارند.

مشکل بزرگ دستگاه های تشخیص چهره قدیمی این بود که چون دوبعدی بودندن به راحتی با عکس یافیلم یک فرد فریب می خوردند و دقت وکیفیت آن ها بسیار پایین بود. اما دستگاه تشخیص چهره جدید تشخیص چهره سه بعدی دارد ومی توانند هم نقاط مختلف  وهم بافت زنده پوست را اسکن و به صورت یک تصویر سه بعدی ذخیره کنند. ابتدا چهره ی هرفرد را باید در دستگاه حضور وغیاب چهره توسط دستگاه ویا یک نرم افزار ثبت کرد. مدت زمان تشخیص چهره برای هرفرد تقریبا بین ۱۰الی۲۰ثانیه است. و بعداز تعریف چهره توسط دستگاه  اگرپیام موفقیت آمیزبودن تشخیص چهره ارسال شود فرد می تواند ساعت ورود وخروج خود را ثبت کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بلند شدن ریش ها یا آرایش کردن یالنز گذاشتن یا عینک گذاشتن  هیچ تاثیری درشناسایی چهره افراد ندارد.

نکات پس از خرید دستگاه حضور و غیاب

نکات بسیار مهم و کاربردی برای نصب دستگاه های حضور و غیاب که باید بدانید:

بعد از اینکه کارفرمایان دستگاه مناسب با کسب وکار خود را انتخاب کردند یکی از چالش ها وموضوعات مهمی که با آن سروکاردارند نصب دستگاه حضور و غیاب است که ابتدا برای نصب دستگاه حضور وغیاب باید مکان مناسبی را انتخاب کرد زیرا انتخاب محیط نامناسب برای نصب دستگاه باعث ایجاد خرابی دردستگاه و یا به مرور زمان باعث فرسوده شدن دستگاه حضور وغیاب می شود.

همچنین دستگاه های حضور و غیاب باید نزدیک درب های ورودی و خروجی قراربگیرند تا همه ی کارکنان به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. همچنین  باید توجه داشت که اگر  این سیستم ها نیاز به  برق داشته باشد باید نزدیک پریز برق نصب شود واگر  سیستم آنلاین باشد باید درمکانی نصب شود که گره شبکه وجود داشته باشد.

ارتفاع مناسب برای نصب دستگاه های حضور وغیاب امری ضروری است. باتوجه به تنوع محصولات حضور وغیاب می توان این دستگاه ها راروی میز یا روی دیوار نصب کرد.بعضی ازاین سیستم ها هم قابلیت حمل به صورت پرتابل رادارند. درحالت کلی ارتفاع استاندارد از سطح زمین  برای نصب این دستگاه ها بین ۱.۱۵تا۱.۵۵ سانتی متر است.

زمانی که دستگاه هایی که نیاز به نصب روی دیوار را دارند روی ارتفاع نامناسبی نصب شوند احتمال ایجاد خطاواختلال در سیستم ثبت ورود وخروج وجود دارد.

نور مناسب محیط از دیگر مواردی است که در نصب دستگاه های حضور وغیاب تشخیص چهره به شدت حائز اهمیت است. این دستگاه ها باید درمحلی نصب شوند که نور متعادل باشد  تا دستگاه بتواند فرایند تشخیص چهره را بادقت و به درستی انجام دهد. همچنین تابش مستقیم نور خورشید و یا هالوژن های قوی باعث داغ شدن سنسورهاو سایر تجهیزات  سیستم میشود در نتیجه باعث ایجاد اختلال درسیستم می شود.

دانستن این نکات و بهره برداری از این نکات باعث  عملکرد بهتر دستگاه های حضور و غیاب می شود.

چگونه طول عمر دستگاه حضور وغیاب خود را افزایش دهیم؟

باتوجه به اینکه شما برای خرید یک دستگاه حضور وغیاب مناسب هزینه پرداخت کرده اید و زمان زیادی برای تحقیق وانتخاب یک دستگاه مناسب صرف کرده اید با رعایت یکسری اصول و نکات می توانید به راحتی طول عمر یک دستگاه را افزایش دهیدو از خرابی دستگاه جلوگیری کنید تا دچار هزینه برای تعمیر یا تعویض دستگاه خود نشوید.

1-دستگاه حضور و غیاب را در یک محیط سربسته نصب کنید تا عواملی مانند گردوغبار، برف وباران و… باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه نشود.

2-اگرکه شما مجبور به نصب دستگاه در محیط بیرونی بودید میتوانید یکی از این دوراه حل را انتخاب کنید:

3-شما میتوانیدازدستگاه های پیشرفته تر که مقاوم به گردو غبار هستندو یا مقاوم به تغییرات دمایی زیاد هستند استفاده کنید.

4-راه حل دوم که آسانتر است استفاده از یک سایه بان ویا یک پوشش مانند جعبه محافظ برای حفاظت بهتر دستگاه از عواملی همچون نور، گردوخاک وبرف وباران و…  است.

5-مواظب باشید که هیچ گونه ضربه ای به دستگاه حضور وغیاب وارد نکنید. همچنین باید مواظب باشید که هیچگونه خط وخشی به سنسور های اثر انگشت و یادوربین های تشخیص چهره وارد نکنید.

6-تابش مستقیم نور خورشیدویا دستگاه هایی که نورشدیدی دارند روی دستگاه باعث تخریب دستگاه می شود. این عامل به خصوص در دستگاه های بیومتریک بسیار حائز اهمیت است.

7-نباید هیچ میدان مغناطیسی قوی مانند کابل های فشار قوی در نزدیکی دستگاه حضور وغیاب وجود داشته باشد.

8-به نظافت دستگاه حضور وغیاب اهمیت بدهید. هرچند وقت یکبار با یک پارچه  نرم و مرطوب دستگاه راتمیزکنیدولی باید مواظب باشید که هیچ مایع پاکننده و یا آبی به طور مستقیم روی دستگاه استفاده نکنید.

9-اگر که مشکلی برای دستگاه حضور وغیابتان پیش آمد به هیچ عنوان خودتان آن را باز نکنید وبرای برطرف کردن مشکل آن حتما با پشتیانی دستگاه تماس بگیرید.

10-اگر که در مجموعه ی شما نوسان برق وجوددارد برای جلوگیری از قطع شدن دستگاه از باطری بکاپ یا یوپی اس استفاده کنید.

5 مدل از بهترین دستگاه حضور و غیاب

در زمان های گذشته که سیستم حضور و غیاب نبود،تردد کارمندان و پرسنل یک مجموعه به صورت دستی ثبت می شد که امکان تقلب و خطا در آن وجود داشت.با پیشرفت تکنولوژی و آمدن دستگاه حضور و غیاب به بازار،تردد کارمندان از طریق این سیستم ثبت می شود.با وجود دستگاه حضور و غیاب امکان خطا و تقلب در ثبت تردد کارمندان بسیار کنتر می شود.

سیسستم حضور و غیاب دارای انواع مختلف و متفاوتی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره
  • سیستم حضور و غیاب اثر انگشتی
  • کارتی
  • رمزی و …

از بهترین انواع دستگاه حضور و غیاب می توان به دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و اثر انگشتی اشاره کرد.در این دو دستگاه امکان خطا و تقلب به هیچ عنوان وجود ندارد زیرا اثر انگشت و چهره هر شخص منحصر به فرد می باشد .

یکی از بهترین برند ها در زمینه تولید دستگاه حضور و غیاب برند فراتکنو می باشد که ما در این مقاله قصد داریم بهترین و پر فروش ترین دستگاه های حضور و غیاب در ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.



5 مدل از بهترین دستگاه حضور و غیاب

  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو مدل uface302

این دستگاه یکی از بهترین سیستم های حضور و غیاب محسوب می شود که از 4 روش تشخیص چهره،اثرانگشتی،کارتی و رمزی پشتیبانی می کند.uface302  دارای 3,000 ظرفیت تعریف چهره، 4,000 اثر انگشت و 10,000 کارت می باشد.صفحه نمایش این دستگاه لمسی است و دارای سخن گوی فارسی و خروجی رله نیز می باشد.

  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو مدل mb2000

Mb2000 نیز همانند محصول uface302  از 4 روش تشخیص چهره،اثرانگشتی،کارتی و رمزی پشتیبانی می کند.این محصول دارای ظرفیت تعریف 10,000 کارت، 2,000 چهره و 2,000 اثر انگشت می باشد.تفاوت این دستگاه با دستگاه uface302  در تعداد ظرفیت ها و صفحه نمایش  می باشد. صفحه نمایش mb2000 لمسی نمی باشد و دارای ظرفت کمتری نسبت به uface302  می باشد.

  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو NF50

این دستگاه فقط از روش تشخیص چهره و کارت پشتیبانی می کند و دارای 300 ظرفیت تعریف چهره و 300 کارت را نیز دارد.زمان تشخیص nf50  کمتر از نیم ثانبه می باشد و قدرت تشخیص بالایی دارد.اگر به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره هستید این دستگاه از بهترین های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره می باشد.

  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو مدل F400

اگربه دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی هستید دستگاه f400 از محصولات پرفروش نوع اثر انگشتی می باشد.ظرفیت تعریف اثرانگشت برای این محصول 3000 عدد می باشد و شما می توانید برای هر شخص 10 اثرانگشت تعریف کنید.

  • دستگاه حضور و غیاب فراتکنو مدل WL50

بعضی از مدیرانی که محدودیت بودجه برای خرید دستگاه حضور و غیاب دارند و به دنبال خرید بهترین دستگاه حضور و غیاب با قیمت مناسب هستند سیستم حضورو غیاب wl50 به آنان پیشنهاد می شود.این دیتگاه از اثر انگشتی و کارت پشتیبانی می کند و قابلیت ثبت 1000 اثر انگشت و 50000 رفت و آمد را دارد.


کاربرد انواع مختلف دستگاه حضور و غیاب

شاید برایتان سوال پیش آید که تفاوت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی و تشخیص چهره در چیست و هر کدام مناسب چه مکانی می باشد؟!


سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

اگر محیط کاری شما کارگاهی و یا صنعتی می باشد و امکان از بین رفتن اثر انگشت کارمندان وجود دارد بهتر است از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره استفاده کنید تا پرسنل به راحتی بتوانند تردد خود را ثبت کنند و دچار مشکل نشوند.


سیستم حضور و غیاب اثرانگشتی

این دستگاه مناسب محیط های اداری و مجموعه هایی که احتمال از بین رفتن اثر انگشت پرسنل در آن وجود ندارد مناسب می باشد.ثبت تردد در دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از طریق اثر انگشت می باشد و هر شخص با دستگاه تماس فیزیکی دارد اما در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره تماس فیزیکی ای بین شخص و دستگاه وجود ندارد.

با ردیاب همه چی رو زیر نظر داشته باش!

  • همیشه ترس سرقت ماشینتو داری؟
  • نگران گم شدن و یا دزدیده شدن کودک خود هستی؟
  • دارای پدر و مادر پیری هستی که از بیماری آلزایمر رنج می برند و نگران گم شدن آنان هستی؟
  • صاحب حیوان خانگی هستی و همیشه استرس مفقود شدن حیوانات بازیگوش خود را داری؟
  • اگه دوس داری همه چیز (از ماشین تا انسان) رو زیر نظر داشته باشی تا آخر این مقاله همراه من باش تا راه چاره ی همه ی مشکلات و بگم بهت!!


کامل ترین و جدیدترین ردیاب خودرو

آمار سرقت خودرودر این روزها  افزایش چشم گیری داشته و همه ی صاحبان خودرو به خصوص افرادی که در شهر های بزرگ سکونت دارند نگران سرقت خودرو هایشان هستند و به دنبال راهی برای افزایش امنیت هستند.

شاید بیشتر ایرانیان با این تفکر باشند که خودرو دارای دزدگیر می باشد و دیگر جای نگرانی نیست! اما این تفکر کاملا اشتباه می باشد زیرا دزدگیر فقط حالت بازدارنده دارد و سارقین امروزه می توانند به سرعت، دزدگیر را غیر فعال کنند. پس نصب دزدگیر به تنهایی کافی نیست اما نصب کردن آن بهتر از نصب نکردن است!!

حال برای امنیت بیشتر خودرو چه کاری باید انجام داد؟!

اگر شما صاحب خودرو می باشید و ماشینتان دارای محل پارک امنی نمی باشد و در تلاشید تا امنیت خودرو ی خود را افزایش دهید استفاده از ردیاب بهترین گزینه می باشد.امروزه سرقت خودرو بسیار افزایش یافته و حفظ امنیت خودرو یکی از الزامات برای صاحبان خودرو می باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، ردیاب خودرو از جامع ترین سیستم های امنیتی خودرو محسوب می شود. ردیاب خودرو وسیله ای برای موقعیت یابی آنلاین و لحظه ای می باشد که در هر لحظه و هر مکان شما می توانید از طریق سیستم و یا گوشی موبایل، موقعیت خودروی خود را بررسی کنید.

از موضوعات و نکات مهمی که هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه کنید این است که حتما ردیاب سیمی خریداری کنید زیرا ردیاب سیمی دارای دقت بالاتری نسبت به ردیاب آهنربایی می باشد. همچنین ردیاب سیمی خودرو نیاز به شارژ کردن ندارد و از برق خودرو تغذیه می کند.

نکته ی دیگر این است که حتما توجه داشته باشید که ردیاب سیمی دارای باتری بکاپ باشد تا هنگام قطع برق خودرو توسط سارق، ردیاب غیر فعال نشود.

کامل ترین ردیاب های پیشنهادی

از کامل ترین و پر فروش ترین ردیاب خودرو که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند می توان به ردیاب خودرو ST30  و GT06 استیلاک اشاره کرد. این دو نوع ردیاب با وجود تحریم ها تا کنون دچار هیچ گونه قطعی نشده اند و تا کنون تمامی ردیاب های برند استیلاک فعال بوده اند.

ردیاب خودرو ST30 از کامل ترین و بهترین ردیاب های سیمی خودرو محسوب می شود که در مدت بسیار کمی یکی از محصولات پر فروش در حوزه ردیاب خودرو شده است.

استیلاک با در نظر گرفتن نیاز های مردم سعی دارد که بهترین محصولات را در حوزه امنیت مشتریان خود ارائه دهد. با توجه به نیاز های مردم که به دنبال خرید ردیابی ارزان با قابلیت های کامل می باشند، استیلاک محصولی به نام ردیاب خودرو GT06 را موجود کرد تا امکان خرید جی پی اس خودرو برای تمامی افراد امکان پذیر باشد.

کامل ترین و جدیدترین ردیاب شخصی

ردیاب شخصی، کاربرد فراوانی دارد. از کاربرد این وسیله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این وسیله برای پدران و مادرانی که شاغل هستند و یا به دلایلی توانایی این را ندارند که همراه کودکان باشند و همیشه نگران بچه هایشان هستند ،بسیار کاربرد دارد.برای رفع این نگرانی شما می توانید با استفاده از ردیاب شخصی همیشه از محل و موقعیت کودکان خود با خبر باشید.
  2. در بعضی خانه ها پیر مرد و پیر زن ها و یا افرادی زندگی می کنند که دچار بیماری آلزایمر و یا فراموشی هستند که همیشه اقوام و خانواده های این افراد نگرانشان هستند و همیشه و هر لحظه نمی توانند زمان خود را برای این افراد اختصاص دهند،در این شرایط نیز شما می توانید با نصب ردیاب شخصی بر روی لباس های آنان،همیشه از موقعیت مکانی آنان با خبر باشید و دیگر نگران گم شدن آنان نباشید.
  3. بعضی از افراد دارای سگ،گربه و یا حیوان خانگی می باشند که در بیشتر اوقات استرس گم شدن حیوانات خود را دارند،برای حل این مشکل شما می توانید با نصب ردیاب شخصی،همیشه از موقعیت مکانی حیوانات خود با خبر باشید.

از کامل ترین و جامع ترین ردیاب شخصی می توان به ردیاب شخصی Qbit از برند استیلاک اشاره کرد. این ردیاب با توجه به قیمت مناسب دارای قابلیت های ویژه ای نیز می باشد که می توان موارد زیر را نام برد:

  • دکمه اضطراری SOS
  • قابلیت شنود
  • تعیین محدوده جغرافیایی
  • دارای اپلیکیشن گوشی android و ios
  • قابلیت ارتباط صوتی دو طرفه

بهترین ردیاب های خودرو موجود در ایران رو بشناس

امروزه تامین امنیت خودرو ازجمله موضوعاتی است که باید به آن توجه زیادی کرد. از جمله اقداماتی که صاحبین خودرو در جهت تامین امنیت خودروی خود انجام می دهند، نصب ردیاب خودرو و دزدگیر ماشین می باشد. همان طور که می دانید دزدگیر ماشین یک سیستم باز دارنده می باشد و عموما از سرقت جلوگیری نمی کند. البته برخی از سارقین به دلیل کمبود وقت سراغ خودروهایی که دزدگیر دارند نمی روند اما بهتر است به جهت تامین امنیت بیشتر خودرو، ردیاب نصب کنید. در این مطلب قصد دارین به بررسی بهترین مارک ردیاب خودرو بپردازیم.

بهترین مارک ردیاب خودرو (جی پی اس)

امروزه انواع مختلفی از ردیاب خودرو در بازار عرضه می شود که دارای برند های مختلفی هستند. لازم است با انواع برند های ردیاب آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین برند را خریداری کنید. در این مقاله می خواهیم چند مورد از بهترین برند های جی پی اس خودرو را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در خصوص خرید ردیاب بهترین تصمیم را بگیرید.

ردیاب خودرو مارک وایزر

از جمله برند های مطرح جی پی اس خودرو می توان به برند وایزر اشاره کرد. این برند تا به حال دو مدل ردیاب خودرو در مدل های F100 و F150 ارائه کرده است. مدل F100 وایزر نسبت به F150 قدیمی تر می باشد و به همین علت امکانات کمتری نیز دارد. ردیاب F150 وایزر نسبت به ردیاب F100 پیشرفته تر است و قیمت بالاتری دارد. در ادامه به بررسی امکانات این دو مدل ردیاب می پردازیم.

ردیاب F100 وایزر

شنود داخل کابین خودرو

ارتباط صوتی با داخل خودرو

ردیابی لحظه ای و آنلاین

هشدار اضطراری SOS

هشدار روشن و خاموش شدن خودرو

دارای اپلیکیشن اندروید و IOS

ردیاب F150 وایزر

شنود داخل کابین خودرو

ارتباط صوتی با داخل خودرو

ردیابی لحظه ای و آنلاین

هشدار اضطراری SOS

هشدار باز شدن درب خودرو

دارای اپلیکیشن اندروید و IOS

امکان اتصال به ماژول کنترل کننده قفل مرکزی

ردیاب خودرو مارک زنوتیک

برند زنوتیک نیز از جمله برند های شناخته شده می باشد.این برند علاوه بر ردیاب در زمینه های دیگری مانند دزدگیر ماشین، دوربین دنده عقب، آینه مانیتوردار و سایر لوازم جانبی خودرو فعالیت دارد. این برند تنها یک مدل ردیاب خودرو عرضه می کند که با نام X3 می باشد. در ادامه به بررسی امکانات و ویژگی های این مدل ردیاب می پردازیم.

ردیاب X3 زنوتیک

شنود داخل کابین خودرو

ارتباط صوتی با داخل خودرو

ردیابی لحظه ای و آنلاین

هشدار اضطراری SOS

هشدار باز شدن درب خودرو

دارای اپلیکیشن اندروید و IOS

قابلیت خاموش کردن خودرو

ردیاب خودرو مارک استیلاک

برند استیلاک از جمله برند هایی است که در زمینه های مختلفی مانند دزدگیر ماشین و ردیاب فعالیت دارد. این برند به دلیل سرور قوی و پشتیبانی پاسخگو به سرعت در بازار شناخته شد. مهم ترین نکته در هنگام خرید ردیاب پشتیبانی پاسخگو و سرور بدون قطعی می باشد که استیلاک در این دو مورد توانسته موفق عمل کند. این برند در حال حاضر تنها یک مدل ردیاب خودرو با نام ST30 عرضه کرده است که در ادامه به بررسی امکانات و ویژگی های آن می پردازیم.

جی پی اس خودرو استیلاک مدل ST30

ردیاب ST30 استیلاک

شنود داخل کابین

ارتباط صوتی با داخل خودرو

ردیابی لحظه ای و آنلاین

خاموش کردن خودرو از طریق اپ

هشدار اضطراری SOS

هشدار باز شدن درب خودرو

دارای اپلیکیشن اندروید و IOS

ردیاب خودرو مارک نورون

نورون نیز مانند سه برند قبلی که معرفی کردیم در بازار شناخته شده می باشد. این برند تاکنون سه مدل ردیاب عرضه کرده است که پیشرفته ترین مدل آن دزدگیر و ردیاب S500 می باشد. درواقع این مدل هم ردیاب و هم دزدگیر می باشد و امکانات هر دو را دارد. در صورتی که قصد دارید هم دزدگیر و هم ردیاب تهیه کنید می توانید مدل S500 آن را خریداری کنید. در ادامه به بررسی امکانات و ویژگی های برخی از آن ها می پردازیم.

ردیاب S300 نورون

شنود داخل کابین خودرو

هشدار باز ماندن درب خودرو

ردیابی لحظه ای و آنلاین

دارای اپلیکیشن اندروید و IOS

امکان خاموش کردن خودرو از طریق اپ

ردیاب S500 نورون

شنود داخل کابین خودرو

هشدار باز ماندن درب خودرو

ردیابی لحظه ای و آنلاین

دارای اپلیکیشن اندروید و IOS

امکان خاموش کردن خودرو از طریق اپ

قفل و باز کردن درب های خودرو با ریموت

اهمیت مارک ردیاب خودرو

توجه داشته باشید که معروف بودن برند ردیاب چندان اهمیتی ندارد و برای خرید ردیابی با کیفیت لازم است به مواردی چن امکانات، پشتیبانی، کیفیت دستگاه و سرور قوی توجه کنید. ردیاب های برند های معروف عموما دارای قیمت بالایی می باشند پس بهتر است در هنگام خرید ردیاب خودرو به مواردی که گفته شد توجه کنید و برند را ملاک اصلی قرار ندهید. ردیاب با برند های دیگر نیز عرضه می گردد که در این مطلب تنها به بررسی 4 برند پرداختیم.

دلایل نخریدن ضبط دست دوم

خیلی از افراد به دلیل علاقه به موسیقی دوست دارند هنگام رانندگی به آهنگ گوش دهند و زمان خود را با گوش دادن به موزیک در ترافیک و در راه سپری کنند.

ضبط ماشین امروزه در انواع برند ها و مدل ها در بازار موجود می باشد و از معروف ترین برند های ضبط خودرو می توان به برند پایونیر، سونی، کنوود، استیلاک و … اشاره کرد. برند های پایونیر و سونی و کنوود همه از گران ترین برند ها و برند استیلاک از ارزان ترین برند های معروف می باشد.

خیلی از افراد بر این باوند که خرید ضبط دست دوم از گران ترین برند بهتر از خرید ضبط از برندی ارزان می باشد. که این تفکر کاملا اشتباه است.

دلایل نخریدن ضبط دست دوم

ضبط دست دوم به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش، فروخته نمی شود و هیچ تضمینی برای کیفیت آن وجود ندارد و زمانی که ضبط شما دچار مشکل شود باید هزینه بسیار و اضافی صرف تعمیر آن کنید. زیرا اکثر افرادی که ضبط دست دوم می فروشند نهایت تا یه هفته مهلت تست می دهند و از آن به بعد شما قادر به برگرداندن دستگاه خریداری شده نیستید.

از این رو برای جلوگیری از تمام این اتفاقات بهتر است شما ضبطی نو با قیمت پایین تر تهیه کنید. با خرید ضبط نو، دستگاه به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش به شما ارائه داده می شود و هنگام بروز مشکلی، شما می توانید از خدمات پس از فروش دستگاه استفاده کنید بدون آنکه هزینه اضافی پرداخت کنید.

ویژگی ضبط های استیلاک

از بهترین ضبط های نو بلوتوثی که دارای قیمت ارزان تری هستند می توان به ضبط های برند استیلاک اشاره کرد. ضبط های استیلاک در انواع پنل ثابت و پنل جدا در بازار موجود می باشد. ضبط پنل جدا برای افرادی که تمایل دارند هنگام پیاده شدن از ماشین، ضبط ماشین خود را بیرون ببرند، مناسب می باشد. با خرید ضبط پنل جدا می توانید مانع سرقت ضبط ماشینتان شوید. البته خیلی از افراد نیز هستند که تمایل به خرید ضبط پنل ثابت دارند.

استیلاک یکی از برند های معروف و قدیمی می باشد که در ابتدا با تولید دزدگیر خودرو، فعالیت خود را آغاز کرد. از ویژگی های ضبط های استیلاک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

آی سی بزرگ

تمامی ضبط های استیلاک از نوع آی سی بزرگ مدل 7388 می باشند.  این مدل آی سی نسبت به سایر آی سی های دیگر دارای کیفیت بالاتری هستند. آی سی بزرگ منجر به کیفیت صدای خوب و عالی می شود. تمام آی سی های ضبط های برند استیلاک از نوع بزرگ مدل 7388 هستند. هنگام خرید ضبط حتما به نوع IC آن توجه کنید.

  • توان خروجی بالا

یک ضبط ماشین خوب باید حراکثر توان خروجی 50 وات را داشته باشد.  تمامی ضبط های برند استیلاک دارای حداکثر توان خروجی 60 وات را دارند.

  • قابلیت بلوتوث

این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا از طریق بلوتوث گوشی خود به ضبط ماشین متصل شوید و آهنگ مورد نظر خود را پخش کنید. تمامی ضبط های برند استیلاک این قابلیت را دارند و همچنین از سیستم عامل های اندروید و ios نیز پشتیبانی می کنند.

  • دارای انواع پورت ها

از انواع پورت ها می توان به پورت AUX، USB و پورت کارت خوان اشاره کرد. پورت AUX به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از طریق کابلAUX  به ضبط ماشین متصل شوید و آهنگ را پخش کنید. پورت USB نیز برای شارژ کردن گوشی و متصل کردن فلش مورد استفاده قرار می گیرد. پورت کارت خوان نیز برای اتصال رم به ضبط می باشد.تمامی ضبط های استیلاک تمامی پورت های AUX، USB  و پورت کارت خوان را دارند.

  • دارای میکروفون

هنگامی که تلفن همراه شما از طریق بلوتوث به ضبط متصل باشد شما می توانید هنگام تماس صوتی از طریق ضبط ماشین گفت و گو کنید. این نیز از قابلیت های ضبط های استیلاک می باشد.

  • هیت سینک بزرگ

هیت سینک از مشخصه هایی می باشد که هنگام خرید ضبط باید به آن توجه کنید. حتما دقت کنید که ضبط مورد نظر دارای هیت سینک بزرگ باشد زیرا هیت سینک بزرگ باعث افزایش طول عمر ضبط می شود. ضبط های استیلاک تماما دارای هیت سینک بزرگ هستند.