دزدگیر ماشین چیست؟

 

 دزدگیر ساده خودرو یک سیستم ایمنی با تعدادی سنسور و آژیر است که در هنگام فعال بودن زنگ هشدار را تنظیم می کند. دزدگیر خودرو مفهوم جدیدی نیست، اما آنچه این دستگاه را قابل توجه می کند، تاثیر فناوری است که این دستگاه ساده را به یک سیستم امنیتی کامل تبدیل کرده است. دزدگیر خودرو با آژیر هرگز نمی تواند به اندازه سیستم دزدگیر خودرو با ردیاب موثر و کارآمد باشد.

 

گاهی اوقات آژیر اتومبیل برای ترساندن دزدهای حرفه ای به اندازه کافی کارآمد نیست. اما می توان گفت دزدگیر خودرو نیز مانند سایر وسایل مانند قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل امنیتی خودرو، سرقت را به تعویق می اندازد. دزدگیر خودروهای نصب شده در کارخانه دقت و عملکرد بهتری دارند، اما انواع دزدگیر خودروهای چینی بی کیفیت که در بازار یافت می شوند، قابلیت کمتری دارند.

 

چرا باید از دزدگیر خودرو استفاده کنیم؟

 

 از زمانی که بشر احساس مالکیت را کشف کرد و آموخت که به نام خود مالکیت داشته باشد. او همیشه به این فکر می کرد که چگونه دست دزدها را از اموالش دور کند. متأسفانه اینکه عده ای به مال دیگران تجاوز می کنند موضوع جدیدی نیست. شاید اگر می توانستیم پای درد و دل مردم نخستین بنشینیم. آنها هم چنین نگرانی هایی داشتند. امروزه خودروها یکی از آن دارایی های مهمی هستند که به ما کمک می کنند تا بسیاری از کارها را انجام دهیم. همه ما با ماشین سفر می‌کنیم، به خرید می‌رویم، بچه‌ها را از مدرسه به خانه می‌بریم، عزیزانمان را ملاقات می‌کنیم، بنابراین حداقل خرید دزدگیر ساده ماشین یک ضرورت است که به امنیت این دارایی گرانبها کمک می‌کند. واقعا از دزدگیر خوب ماشین چه انتظاری دارید؟! اگر دزدگیر ماشین شما فقط آژیر بلند داشته باشد این برای شما کافی است؟

 

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم

 

مهمترین اقدامات برای جلوگیری از سرقت خودرو رعایت نکات امنیتی است. به هشدارهایی که پلیس همواره در این زمینه اعلام کرده است توجه کنید. هرگز ماشین خود را روشن نگذارید. هنگام خروج از خودرو از بسته بودن درها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنید یا از پاور ویندوز استفاده نمایید. استفاده از قفل فرمان یا قفل پدال روشی است که کار دزد خودرو را دشوارتر می کند. اما مشکل اینجاست که با همه اینها باز هم می توان ماشین شما را دزدید .

 

مرحله بعدی نصب دزدگیر خودرو است که به شما امکان می دهد وضعیت وسیله نقلیه خود را نظارت کنید. همچنین از راه دور نیز مطلع شوید. یک دزدگیر خوب خودرو وقتی درب قفل است به طور خودکار پنجره را بالا می‌برد. اگر فراموش کرده اید که درب ماشین خود را قفل کنید، این گزینه های مختلفی برای محافظت از خودرو در اختیار شما قرار می دهد. یکی از راه های جلوگیری از سرقت خودرو استفاده از دزدگیر حرفه ای خودرو است.

 

یک دزدگیر خوب خودرو چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

استفاده از دزدگیر خوب خودرو برای همه دارندگان وسایل نقلیه یکی از موارد اجتناب ناپذیر است. وقتی به اقدامات لازم برای جلوگیری از سرقت خودرو فکر می کنید؛ ممکن است از خود بپرسید که یک دزدگیر خوب خودرو چه گزینه هایی می تواند داشته باشد. هیچ کس دوست ندارد چیزی را که برای آن پول زیادی پرداخت کرده است به راحتی از دست بدهد. بنابراین انتخاب و نصب دزدگیر خوب خودرو یکی از اولویت های هر راننده ای است. یک دزدگیر خوب ماشین به محض باز شدن درب ماشین پیامی را به گوشی شما ارسال می کند. همچنین دزدگیر خودرو باید به گونه ای باشد که حتی اگر خودرو بدون روشن شدن حرکت داده شود; شما متوجه این هستید.

 

یک دزدگیر خوب خودرو باید قابلیت های قابل تنظیمی داشته باشد. به عنوان مثال، حساسیت سنسور را می توان به راحتی از طریق پنل کاربری کنترل کرد و به آن دسترسی داشت. دزدگیر ایده آل خودرو فقط با آژیر کار نمی کند. حتی یک دزدگیر که فقط پیامک می فرستد کافی نیست زیرا ممکن است پیامک با تاخیر مواجه شود .

 

بهترین دزدگیر اتومبیل

 

 بنابراین، بهترین دزدگیر اتومبیل همان دزدگیر است که به صورت آنلاین فعال می‌شود، سیستم دزدگیر اینترنتی خودرو باید در زمان نبود اینترنت اطلاعات را به صورت پیامک به صاحب خودرو گزارش دهد و پس از اتصال به اینترنت تمامی اطلاعات را روی سرور ثبت و ذخیره کند. در واقع دزدگیر ماشین کار نمی کند مگر اینکه ماشین دزدیده شود، بلکه به گونه ای کار می کند که صاحب ماشین بتواند آن را ردیابی کند و مکان دقیق آن را مشخص کند.

 

انواع دزدگیر خودرو

 

دزدگیر ساده

 

 دزدگیرهای ساده خودرو همان دسته از دزدگیرها هستند که به محض وارد شدن ضربه آژیرها به صدا در می‌آیند. این مدل دزدگیر ها بردی تا حدود 200 متر را پشتیبانی میکنند. بنابراین فقط زمانی کار می کند که نزدیک ماشین باشید. در واقع، یکی از بزرگترین معایب است و عیب دیگر این دزدگیر ارزان قیمت و معروف خودرو این است که اگر از ماشین دور باشید و صدای آن را نشونید، ماشین شما به راحتی دزدیده می شود.

 

دزدگیر تصویری خودرو

 

این نوع دزدگیر ماشین مجهز به مانیتوری است که موقعیت ماشینی که به آن داده می شود را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر شخصی به ماشین شما برخورد کند، تصویری از یک چکش روی مانیتور از راه دور دزدگیر ماشین ظاهر می شود. این مدل دزدگیر نسبت به دزدگیر ماشین معمولی پیشرفته تر است و دارای امکاناتی مانند قفل کودک، درب ماشین که با نزدیک شدن به ماشین باز می شود و ... دارد اما همچنان مشکلات دزدگیر معمولی را دارند. در واقع تا زمانی که از ماشین دور نشوید یا باتری آن ضعیف نشده باشد، همه این ویژگی ها قابل مشاهده هستند.

 

دزدگیر سیم کارتی ماشین

 

دزدگیر ماشین سیم کارتی جدیدترین نوع دزدگیر خودرو و بهترین آن است . زیرا این نوع دزدگیر خودرو از سیم کارت داخل دزدگیر استفاده می کند و آنتن GSM اطلاعات مورد نیاز خودرو | پنل مدیریت دزدگیر در اپلیکیشن موبایل (اپلیکیشن دزدگیر خودرو) یا نرم افزار تحت وب را در آن ارسال می کند. در این مدل دزدگیر امکان روشن و خاموش شدن خودرو از راه دور و نمایش وضعیت فعلی خودرو علاوه بر قفل کودک را دارد

سخن آخر 

با توجه به نیازتان و بودجه ای که برای آن کنار گذاشته اید یکی از این سه مدل دزدگیر را انتخاب کنید حتی اگر انتخاب شما دزدگیر ساده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد