پیشرفته ترین دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن

همه ی افراد به دنبال خرید بهترین سیستم امنیتی منزل می باشند تا با خیالی آسوده و راحت خانه هایشان را ترک کنند و به مسافرت بروند.اگر شما جزء افرادی هستید که هنگام دور شدن از خانه خود دچار استرس و نگرانی از بابت لوازم و وسایل ارزشمند منزلتان می شوید حتما در این مقاله همراه ما باشید تا به شما پیشرفته ترین دزدگیر اماکن ها را برای افزایش امنیت معرفی کنیم.

پیشرفته ترین دزدگیر اماکن

عملکرد تمامی سیستم های امنیتی اماکن یکسان می باشد و تمامی آن ها وظیفه دارند که خطر را شناسایی کرده و هشدار دهند. سنسور های دزدگیر اماکن به محض شناسایی خطر به پنل مرکزی دزدگیر اماکن سیگنال ارسال می کنند و پنل مرکزی فرمان فعال شدن را به آژیر ارسال می کند. البته دزدگیر های اماکن پیشرفته تر به روش های دیگری نیز اعلان خطر می کنند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد .

امکانات پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن

در این جا به تمامی امکانات و قابلیت هایی که دزدگیر های اماکن پیشرفته دارند اشاره می کنیم و درمورد آن ها به طور مختصر توضیح می دهیم. توجه داشته باشید که برخی از امکاناتی که در ادامه به شما معرفی می کنیم در تمامی دزدگیر های اماکن وجود دارد اما برخی دیگر تنها قابلیت ها و امکانات دزدگیر های اماکن پیشرفته می باشند.

  •  شنود صدای محیط

از جمله امکانات دزدگیر های اماکن پیشرفته، می توان به شنود صدای محیط اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی دزدگیر های اماکن از این قابلیت بهره مند نمی باشند و تنها برخی از آن ها دارای قابلیت شنود هستند. اگر موضوع شنود صدای محیط برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، در هنگام خرید لازم است از شنود داشتن پنل دزدگیر مطمئن شوید. با شنیدن صداهای داخل محیط خانه در مواقعی که در خانه حضور ندارید می توانید متوجه اتفاقات داخل خانه شوید.

  •  تلفن کننده سیم کارتی

برخی از دزدگیر های اماکن دارای تلفن کننده سیم کارتی می باشند. تلفن کننده نیز وظیفه اعلان سرقت را دارد. زمانی که سنسور های دزدگیر، خطر را شناسایی می کنند و به پنل سیگنال می فرستند، پنل مرکزی به تلفن کننده فرمان اعلان ارسال می کند. تلفن کننده با دریافت فرمان اعلان با چند شماره که از قبل روی دستگاه تعریف کرده اید تماس می گیرد. برخی از دزدگیر ها دارای تلفن کننده سیمکارتی و برخی دیگر دارای تلفن کننده خط ثابت می باشند. البته پنل های مرکزی قدیمی تر دارای هیچ نوع تلفن کننده ای نمی باشند. دزدگیر های پیشرفته دارای تلفن کننده سیمکارتی می باشند. تلفن کننده خط ثابت در صورت قطع خط شهری، قادر به تماس گرفتن در هنگام سرقت نمی باشد، به همین علت توصیه می کنیم که پنلی خریداری کنید که دارای تلفن کننده سیمکارتی باشد.

  •  تعداد زون

پنل های دزدگیر اماکن پیشرفته تر دارای تعداد زون بیشتری می باشند و درواقع شما می توانید برای سنسورها مسیرهای متعددی در نظیر بگیرید. هر زون دزدگیر اماکن امکان اتصال به یک یا چند سنسور را دارد که تمامی سنسور های متصل شده به یک زون مشخص، هماهنگ می باشند. درواقع شما می توانید این زون را غیر فعال یا فعال کنید تا تمامی سنسورهای متصل به آن غیرفعال یا فعال شود. توجه داشته باشید که زون های بیسیم و باسیم دزدگیر متفاوت است. شما می توانید به زون های باسیم دزدگیر، سنسور های باسیم را و به زون های بیسیم سنسور های بیسیم را متصل نمایید.

  •  هوشمند سازی

یکی از مهم ترین امکانات پیشرفته ترین دزدگیر های اماکن امکان هوشمند سازی خانه می باشد. برخی از دزدگیر های اماکن دارای امکان هوشمند سازی می باشند و شما می توانید با نصب آن از راه دور وسایل برقی منزل خود را کنترل کنید. به طور مثال قبل از رسیدن به خانه می توانید سیستم سرمایشی ی گرمایشی خانه را روشن کنید تا زمان رسیدن به خانه، هوا مناسب باشد. دزدگیر های اماکن کمی دارای این امکان می باشند که بهتر است قبل ا خرید از این امکان دزدگیر مطمئن شوید. امکان کنترل وسایل برقی از طریق اپلیکیشن مخصوص دزدگیر امکان پذیر می باشد.

  • پشتیبانی از اعلان حریق

قابلیت پشتیبانی از اعلان حریق نیز از جمله قابلیت هایی است که تمامی دزدگیر ها ندارند. برخی از دزدگیر های اماکن پیشرفته تر قادر به اتصال به سنسور دود می باشند و قادر به اعلان آتش سوزی هستند. با نصب این دزدگیر ها و اتصال آن به سنسور دود، امکان شناسایی دود و اعلان حریق وجود خواهد داشت.

 بهترین فروشگاه برای خرید دزدگیر اماکن و انواع سیستم های حفاظتی منازل،مغازه ها و ... فروشگاه اینصب می باشد.

نکات طلایی هنگام خرید و نصب دزدگیر اماکن

 سیستم دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن یک سیستم ضد سرقت می باشد که ورود افراد غیر مجاز به حریم شخصی را به روش های مختلف اطلاع می‌ دهد. این سیستم دارای اجزای مختلفی است که اصلی ترین و مهم ترین آن دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن می باشد. این دستگاه به دلیل اهمیت بالا، قلب سیستم نامیده شده است. درواقع تمامی فرمان ها از این دستگاه ارسال می شود و درصورت غیر فعال شدن این دستگاه عملکرد بقیه اجزا نیز مختل خواهد شد. از اجزای این سیستم حفاظتی می توان به چشمی، آژیر،مگنت، تلفن کننده و غیره اشاره نمود .

نحوه عملکرد این سیستم به این گونه می باشد که به طور مثال چشمی دزدگیر اماکن متوجه ورود غیرمجاز شخص یا فرد می شود و سیگنالی را به دستگاه مرکزی ارسال می کند. دستگاه مرکزی سیگنال را دریافت نموده و به رش های مختلف سرقت را اطلاع می دهد. یکی از این روش ها ارسال سیگنال به آژیر می باشد که با ارسال سیگنال، آژیر به صدا درمی آید. هم چنین در صورت وجود تلفن کننده، دستگاه مرکزی از طریق تلفن کننده با صاحب خانه تماس برقرار می کند و پیغام از پیش ضبط شده را پخش می کند. لازم است شماره تلفن از قبل برروی دستگاه تعریف شده باشد تا امکان برقراری تماس از طریق تلفن کننده وجود داشته باشد.

نکات لازم برای خرید و نصب دزگیر اماکن

برای خرید و نصب سیستم دزدگیر اماکن لازم است دراین زمینه کسب اطلاعات کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. بهترین خرید، زمانی اتفاق خواهدافتاد که شما نیاز خودرا بررسی نموده و بدانید برای رفع آن به چی نیاز دارید. بهتر است سیستم دزدگیر اماکنی خریداری کنید که نیزاهای شما را رفع نماید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که لازم است در هنگام خرید دزدگیر اماکن به آن ها توجه کنید.

  • دستگاه مرکزی مجهز به تلفن کننده

برخی از سیستم های دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده می باشند. همان طور که دربالاتر توضیح داده شد دستگاه مرکزی درمواقع مشکوک از طریق تلفن کننده قادر به تماس گرفتن خواهدبود. درصورتی که سیستم دزدگیر اماکن، تلفن کننده نداشته باشد از طریق صدای آژیر اطلاع رسانی می کند. درواقع اگر همسایگان شما به صدای آژیر اهمیتی ندهند، سرقت از منزل شما، به راحتی انجام خواهد شد. هم چنین ا گر شما قصد نصب سیستم دزدگیر اماکن برای خانه ای ویلایی داشته باشید که اطراف آن خلوت است و تردد و رفت و آمدی وجود ندارد صدای آژیر به گوش هیچکس نخواهد رسید. پس بهتر است برای امنیت بیشتر منزل خود از سیستم های دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده استفاده نمایید.

البته توجه کنید که نوع تلفن کننده نیز در خرید دزدگیر اماکن اهمیت دارد. برخی از تلفن کننده ها سیمکارتی و برخی با خط ثابت می باشند. تلفن کننده های خط ثابت در صورت قطعی خط تلفن از کار می افتند اما تلفن کننده سیمکارتی نیازی به خط تلفن ثابت ندارد و با یک سیمکارت فعال می شود.

  • برند و گارانتی

لازم است درهنگام خرید سیستم دزدگیر اماکن به برند آن توجه کنید و دزدگیر اماکنی با برند معتبر خریداری کنید. برند دزدگیر اماکن در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. درواقع سیستم های دزدگیر اماکن برند های معتبر دارای قیمت بالاتری می باشند. از جمله برندهای معتبر دزدگیر اماکن می توان به فایروال و گپ اشاره نمود. مورد دیگری که لازم است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید گارانتی می باشد. درصورت بروز مشکل در سیستم دزدگیر اماکن گارانتی دستگاه می تواند بسیار کارساز باشد.

  • نوع سنسور یا چشمی

همان طور که در بالاتر توضیح داده شد لازم است قبل از خرید دزدگیر اماکن، ابتدا نیاز خودرا شناسایی کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. سنسورها دارای انواع مختلفی می باشند که لازم است مناسب ترین آن را خریداری کنید. از انواع سنسور دزدگیر اماکن می توان به سنسور خطی اشاره نمود که خطی فرضی ایجاد می کند تا در صورت رد شدن شخص یا شیئی به دستگاه مرکزی سیگنال ارسال کند. چشمی حرکتی دزدگیر دارای انواع دیگری نیز می باشد که در این مقاله به بررسی آن نخواهیم پرداخت.

  • سنسور بیسیم و باسیم

سنسورها به طور کلی به دودسته باسیم و بیسیم تقسیم می شوند. همان طور که مشخص است سنسورهای بیسیم نیازی به سیم کشی ندارند و بی سیم هستند. شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین سنسور دزدگیر اماکن را خریداری کنید. سنسورهای باسیم برای فعال شدن نیاز به سیم کشی شدن دارند. درواقع این نوع سنسورها لازم است از طریق سیم به دستگاه مرکزی متصل شوند تا بتوانند از این طریق به دستگاه، سیگنال ارسال کنند.

نصب دزدگیر ماشین بدون باطل شدن گارانتی خودرو



همه ی ما امروزه شاهد سرقت بیشمار خودرو ها هستیم و همیشه از این بابت نگران می باشیم.یکی از مهم ترین دلایل سرقت خودرو ، ضعیف بودن تجهیزات امنیتی خودرو ها مخصوصا خودرو های ایرانی شامل پراید،پژو،تیبا و ... می باشد.تمامی خودرو های ایرانی متاسفانه دارای سیستم های حفاظتی و امنیتی نامناسبی هستند و به همین دلیل بیشتر سرقت ها از خودرو های ایرانی می باشند    .

بسیاری از افرادی که به تازگی خودروی صفر خریداری کرده اند،به دلیل باطل شدن گارانتی خودرو نمی توانند دزدگیر ماشین نصب کنند زیرا دست بردن به سیم کشی خودرو بدون سوکت فابریک باعث باطل شدن گارانتی می شود.از طرفی دیگر خودروهای این افراد به خصوص افرادی که در شهر های بزرگ سکونت دارند که بیشتر اوقات با کمبود پارکینگ مواجه هستند و خودروی آنان جای پارک امنی ندارند ، بیشتر در معرض سرقت قرار می گیرد و خطر سرقت خودرو همیشه آنان را تهدید می کند.

اگر شما از آن دسته صاحبان خودرو می باشید که همیشه نگران خودروی خود هستید و می خواهید بدون ابطال گارانتی ماشین،دزدگیر  نصب کنید تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا راه چاره را به شما بگوییم.

راهکار برای افزایش امنیت خودرو

برای برطرف کردن این نگرانی ها ، باید تجهیزات امنیتی و حفاظتی خودرو های خود را افزایش دهید.یکی از راه های اولیه جهت افزایش امنیت خودرو استفاده از دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو می باشد.

بسیاری از افراد در ایران بر این باورند که نصب دزدگیر ماشین بر روی خودرو هیچ تاثیری در امنیت آن ندارد.اما این باور کاملا اشتباه می باشد،زیرا استفاده از دزدگیر ماشین یکی از راه های اولیه جهت تامین امنیت خودرو می باشد.

 

دزدگیر ماشین جزء لوازم جانبی خودرو محسوب می شود که برای تامین امنیت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله دارای انواع مختلفی شامل دزدگیر ساده ، دزدگیر تصویری ماشین و دزدگیر سیکارتی(ردیاب) می باشد.برای آشنایی بیشتر با انواع دزدگیر ماشین به توضیح مختصر آن می پردازیم :

  • دزدگیر ساده

دزدگیر ساده یکی از انواع دزدگیر ماشین به حساب می آید که جزء ارزان قیمت ترین دزدگیر ها محسوب می شوند.برد دزدگیر های ساده نسبت به دزدگیر های تصویری کمتر می باشد و ریموت این دسته از دزدگیر ها فاقد صفحه نمایش هستند.از دیگر مشخصات دزدگیر های ساده می توان به یک طرفه بودن کیت آن ها اشاره کرد که این دزدگیر ها فقط می توانند فرمان را از طریق کیت دریافت و اجرا کنند.هشدار این دزدگیر ها فقط از طریق صدای آژیر امکان پذیر می باشد و ریموت فاقد حالت ویبره و زنگ است.

  • دزدگیر تصویری

دزدگیر تصویری از بهترین و حرفه ای ترین انواع دزدگیر ماشین محسوب می شود و جزء دزدگیر های گران قیمت می باشند.ریموت این دزدگیر ها دارای صفحه نمایش هستند و حالت ویبره و زنگ نیز دارند.اطلاع رسانی دزدگیر های تصویری علاوه بر صدای آژیر از طریق ریموت نیز امکان پذیر می باشد.از مشخصات برتر این دزدگیر ماشین می توان به برد بالای آن و ظاهر پیشرفته ی ریموت اشاره کرد.ریموت های دزدگیر های تصویری دارای ظاهری زیبا هستند و همچنین شما می توانید تمام اتفاقات را از طریق صفحه نمایش این دزدگیر ها مشاهده کنید.به طور مثال اگر درب خودروی شما باز باشد بر روی صفحه نمایش،علامتی از باز بودن درب خودرو مشاهده می کنید.دزدگیر های تصویری دارای دو نوع تک ریموت تصویری و جفت ریموت تصویری می باشند که قیمت تک ریموت تصویری پایین تر می باشد.اگر قیمت دزدگیر ماشینبرایتان اهمیت ندارد بهتر است دزدگیر تصویری برای امنیت بیشتر ماشینتان تهیه کنید.

  • دزدگیر های سیم کارتی

ردیاب ها که در بازار بیشتر به دزدگیر های سیم کارتی معروف می باشند یکی از انواع سیستم های امنیتی برای خودرو محسوب می شوند.ردیاب خودرو دارای قابلیت و امکانات پیشرفته تری می باشد که این قابلیت ها شامل موارد زیر می باشد :

  • ردیاب ماشین به صورت لحظهای محل دقیق ماشین را به شما نشان می دهد.
  • با استفاده از ردیاب شما میتوانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید.
  • با استفاده از ردیاب شما میتوانید سرعت مجاز برای خودرو تعریف کنید.
  • تعیین محدوده جغرافیایی مشخص برای حرکت ماشین از دیگر قابلیت های ردیاب ماشین می باشد.
  • ردیاب مسیر حرکت ماشین در بازههای زمانی مختلف را با زمان و تاریخ دقیق ثبت می کند.

یکی از امکانات جالب ردیاب خودرو کنترل کردن ماشین از راه دور می باشد که دزدگیر ها دارای همچین امکاناتی نیستند.در دزدگیر ها هنگام بروز مشکلی ، آژیر به صدا در می آید و ریموت دزدگیر با زنگ و ویبره شما را از اتفاق مطلع می کند اما در ردیاب خودرواز طریق اپلیکیشن برای شما پیامی ارسال می شود و به شما هشدار داده می شود.

 

نصب دزدگیر ماشین بدون باطل شدن گارانتی خودرو

یکی از مسائلی که هنگام نصب دزدگیر ماشین برای خودروهای دارای گارانتی بسیار اهمیت دارد جلوگیری از باطل شدن گارانتی است.حال سوال این است که برای جلوگیری از ابطال گارانتی چه اقداماتی را باید انجام داد ؟!

نمایندگی های خودرو معتقدند که نصب دزدگیر ماشین باعث اختلال در سیم کشی دزدگیر می شود و این موضوع ،افرادی که تازه خودرو خریداری کرده اند را نگران کرده است.باید توجه داشته باشید که دست بردن به سیم کشی خودرو باعث ابطال گارانتی خواهد شد و نمایندگی،گارانتی خودروی شما را باطل می کند.برای جلوگیری از ابطال گارانتی خودرو لازم است که شما از سوکت فابریک هنگام نصب دزدگیر استفاده کنید.

سوکت فابریک باعث می شود تا تغییر و اختلالی در سیم کشی خودرو به وجود نیاید،زیرا این وسیله همانند یک رابط میان دزدگیر و سیم کشی خودرو عمل می کند و دیگر نیازی نیست که به سیم کشی ماشین دست برده شود.سوکت فابریک هر خودرو با یکدیگر متفاوت می باشد و باید با خودرو سازگار باشد.به طور مثال اگر خودروی شما از گروه سایپا می باشد باید از سوکت فابریک سایپا استفاده کنید.هر نوع سوکت فابریکی مناسب خودروی شما نیست و قبل از خرید سوکت فابریک حتما باید با نصابی حرفه ای مشورت کنید.

نکات قابل توجه هنگام خرید دزدگیر ماشین

هنگام خرید دزدگیر ماشین باید به مواردی از جمله کامل بودن پک دزدگیر خودرو ، اصل و اورجینال بودن ،گارانتی معتبر ،خدمات پس از فروش و...توجه کرد.همچنین هنگام نصب دزدگیر ماشین از نصابی ماهر کمک بگیرید.

یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی خودرو،فروشگاه اینصب می باشد.در این فروشگاه شما می توانید انواع دزدگیر خودرو ، ردیاب ماشین و... را به همراه گارانتی معتبر و طولانی و خدمات پس از فروش تهیه کنید.در صورت خرید،اگر محصول شما دچار خرابی و یا مشکلی شود می توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

مزایای ردیاب خودرو در کشف خودروهای سرقت شده


امروزه صاحبان خودرو از راه های مختلفی مانند نصب دزدگیر ، قفل کردن درب خودرو  ، قفل فرمان و یا قفل پدال برای جلوگیری از سرقت خودرو ی خود استفاده می کنند اما با وجود این اقدامات همچنان روزانه تعداد زیادی گزارش سرقت خودرو به کلانتری تحویل داده می شود.

در این مقاله ما قصد داریم تا یکی از راه های امنیتی خودرو را که خیلی از افراد از آن بی خبر هستند را به شما معرفی کنیم.

این محصول پر طرفدار که باعث کاهش آمار سرقت خودرو شده است،ردیاب خودرو می باشد.برای دریافت اطلاعات بیشتر تا آخر مقاله همراه ما باشید.

تفاوت ردیاب و دزدگیر در زمان سرقت خودرو

بسیاری از افراد ردیاب و دزدگیر را با هم اشتباه می گیرند،که باید در ابتدا بگویم که این دو وسیله کاملا از هم متفاوت هستند و تفاوت های بسیاری دارند.

یکی از تفاوت های آشکار این دو وسیله از هم این است که زمانی که سارق نزدیک خودرو می شود دزدگیر فقط با سر و صدا باعث ترسیدن سارق خودرو و مانع دزدیدن خودرو می شود.اما ردیاب دارای کاربرد های بیشتری می باشد.

یکی از ویژگی های آشکاری که همه ی ما از ردیاب می دانیم این است که این وسیله موقعیت مکانی خودرو را به صورت لحظه ای بر روی نقشه به ما نشان می دهد.

این ویژگی به ما کمک می کند تا در زمان سرقت ماشین،در کنار هشدار دادن ، امکان پیدا کردن موقعیت مکانی آن روی نقشه نیز فراهم باشد.

مزایای ردیاب خودرو  در زمان سرقت ماشین

از اصلی ترین مزایای ردیاب خودرو می توان به پیدا کردن موقعیت ماشین هنگام سرقت اشاره کرد که این ویژگی باعث شده این وسیله طرفداران زیادی داشته باشد.اما علاوه بر این قابلیت ردیاب ماشین دارای قابلیت های دیگر نیز می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد. :

  • امکان کنترل کردن خودرو از راه دور
  • قابلیت شنود
  • دارای کلید sos
  • امکان تعریف محدوده ی جغرافیایی
  • تعیین سرعت مجاز و ….

امکان کنترل کردن خودرو از راه دور

این قابلیت ردیاب به شما این امکان را می دهد تا از فاصله ی دور خودروی خود را کنترل کنید.به طور مثال اگر سارق خودروی شما را سرقت کند شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن ردیاب ، از راه دور ماشین خود را خاموش کنید.

قابلیت شنود

این قابلیت به شما کمک می کند تا تمامی صداهای داخل کابین خودروی خود را شنود کنید.این قابلیت در زمان سرقت خودرو بسیار کاربردی است. در زمان سرقت  خودرو از طریق این قابلیت شما قادر به شنود تمامی صداها و گفتگوهای سارقین هستید.

تعیین محدوده ی جغرافیایی مشخص

از طریق این قابلیت شما می توانید برای خودروی خود محدوده جغرافیایی مشخصی تعریف کنید که در زمان خارج شدن خودروی شما از آن محدوده به شما هشدار داده شود.

دارای کلید sos

اگر در زمان سرقت خودرو شخصی داخل خودروی شما باشد و توانایی مقابله با سارقین را نداشته باشد می تواند با استفاده از دکمه SOS  شما را از موقعیت خود با خبر سازد.این دکمه به نام دکمه اضطراری معروف می باشد که در زمان های حساس و اضطراری می توانید با فشردن آن با نزدیکان خود تماس بگیرید.

البته توجه داشته باشید از قبل لازم است تا شماره های نزدیکان خود را از طریق اپلیکیشن ردیاب بر روی آن ذخیره کنید.

محل نصب ردیاب برای جلوگیری از سرقت کجاست ؟

ردیاب خودرو به دلیل اینکه سیستمی برای جلوگیری از سرقت ماشین می باشد در سایز و ابعاد کوچک طراحی شده است بنابراین باید این وسیله را در جایی نصب کنید که در جلوی دید سارق نباشد و قابل تشخیص نباشد.

گوشه‌ای از بدنه خودرویی که پر از جزئیات است، خیلی هم به چشم نمی‌آید بهترین جا برای نصب ردیاب خودرو می باشد.

در این مقاله ما سعی کردیم مزایای ردیاب خودرو را در زمان سرقت توسط سارق را بگوییم.اگر قصد خرید ردیاب خودرو را دارید،ردیاب st30 را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا این ردیاب از جدیدترین جی پی اس ها می باشد.

این ردیاب به هیچ عنوان قطعی ندارد و اپلیکیشن آن به زبان فارسی می باشد و در دو نسخه  اندروید و ios عرضه شده است.دانلود نرم افزار این ردیاب از گوگل پلی و اپ استور به صورت رایگان می باشد.

مزایای دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب وسیله ای برای کنترل تردد کارمندان و پرسنل یک شرکت و یا فروشگاه می باشد.وجود این دستگاه در مجموعه از الزامات می باشد،زیرا مدیران مجموعه می توانند به راحتی بر روی عملکرد پرسنل خود نظارت داشته باشند و حقوق و دستمزد آنان را به راحتی محاسبه کنند.

کنترل دقیق ورود و خروج پرسنل

استفاده از دستگاه حضور و غیاب با امکان کنترل و ثبت دقیق زمان تردد پرسنل، موجب شده تا پرسنل تمامی تلاش خود را برای حضور به موقع در محل کار خود داشته که این امر می تواند در مدت زمان کوتاهی منجر به ایجاد یک نظم یکپارچه در مجموعه کاری شود.این در حالی می باشد که در بسیاری از موارد در صورت عدم استفاده از دستگاه حضور و غیاب، پرسنل می توانند دیرآمدگی یا ترک زود هنگام محل کار خود را با هر دلیلی توجیه کنند که این قضیه در دراز مدت می تواند منجر به تحمیل هزینه های زیادی به مجموعه ها شود.

 

کنترل دقیق اضافه کار و کسر کار

با توجه به اینکه کلیه تردد ها به طور دقیق توسط سیستم کنترل تردد ثبت و نگهداری می شود، بنابراین محاسبه دقیق میزان کسر کار در صورت دیرآمدگی ها یا اضافه کاری براحتی و بدون کوچکترین خطایی امکان پذیر می باشد .

 

سهولت در محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل

با انتقال سریع و راحت اطلاعات ورود و خروج پرسنل از دستگاه به نرم افزار حضور و غیاب، امکان پردازش و محاسبات سریع و راحت حقوق و دستمزد پرسنل در کمترین زمان امکان پذیر می باشد که به نوعی صرفه جویی در منابع انسانی محسوب شده و هزینه های سازمانی را کاهش می دهد.

 

نگهداری آرشیو کاملی از ورو و خروج پرسنل

با استفاده از دستگاه حضور و غیاب شما می توانید آرشیو کاملی از زمان تردد پرسنل داشته باشید، که به دلیل ذخیره سازی در پایگاه داده مرکزی،  امکان دسترسی سریع تر به اطلاعات را برای استفاده در بخش های مختلف فراهم می سازد که نسبت به شیوه های سنتی سریع تر می باشد که در نهایت منجر به کاهش  زمان تلف شده توسط کارکنان و بخش نیروی انسانی می شود.

در دسترس بودن آرشیو اطلاعات که بر روی پایگاه داده نرم افزار ذخیره می شود، می تواند موجب شفاف سازی روابط بین پرسنل و مدیران باشد که در نهایت به جلوگیری از تضییع حقوق پرسنل می انجامد.

پیشگیری از خطای انسانی

استفاده از شیوه های سنتی و ثبت در داخل دفاتر حضور و غیاب می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و درصد خطای انسانی در این شیوه ثبت بسیار بالا می باشد.

حذف فرایند دستی و کاغذی

شاید استفاده از شیوه های دستی و کاغذی برای محیط های کاری کوچک و غیر رسمی پاسخ گو باشد، اما این پاسخگویی به معنی ایده آل و بدون خطا بودن این شیوه نمی باشد و می تواند منجر به تحمیل هزینه هایی ناخواسته به مجموعه ها شود.

 

امکان رشد سیستم کنترل تردد همزمان با توسعه کسب و کار

استفاده از شیوه های سنتی نمی تواند پاسخ گوی مجموعه های کاری بزرگ در حال رشد و تغییر  باشد، بنابراین نیاز به استفاده از سیستمی مناسب برای این مجموعه ها که توانایی رشد همزمان با فعالیت مجموعه را داشته باشد از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد. استفاده از دستگاه کنترل تردد با نرم افزار حضور و غیاب می تواند به نوعی پاسخ گوی نیاز این مجموعه ها باشد. 

 

امکان تهیه گزارشات مدیریتی در کمترین زمان ممکن

در هر سازمانی مدیران برای تصمیم گیری های موفق نیاز به گزارش های دقیق و جامعی دارند، با توجه به حجم انبوه اطلاعات درون سازمانی استفاده از یک روش گزارش گیری مطمئن و سریع می تواند کمک بسزایی در اتخاذ تصمیمات راهبردی مدیران داشته باشد.پس می توان گفت مزیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب در هر مجموعه کاری در واقع پاسخی دقیق و هوشمندانه به این نیاز مدیران می باشد.

 

صرفه جویی اقتصادی

یکی دیگر از مزیت استفاده از دستگاه حضور و غیاب با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت استفاده از دستگاه حضور و غیاب در هر مجموعه کاری می تواند منجر به کاهش هزینه ها و در نهایت صرفه جویی اقتصادی شود.