مزیت استفاده از عرق گیر خودرو و نکات خرید آن


روکش صندلی خودرو برای جلوگیری از کثیف شدن صندلی ماشین استفاده می شود زیرا به عنوان محافظ روکش فابریک خودرو عمل می کند و از آلودگی جلوگیری می کند. به همین دلیل انواع مختلف روکش صندلی با انواع پارچه در بازار وجود دارد که علاوه بر زیبایی ماشین باعث حفاظت از روکش اصلی ماشین نیز می شونددر این مقاله قصد داریم درباره مزیت های استفاده از عرق گیر ماشین و نکات خرید آن صحبت کنیم اما قبل از آن نگاهی به انواع روکش خواهیم داشت. با ما همراه بمانید.

روکش صندلی ماشین چیست؟

روکش های صندلی خودرو با توجه به مدل های مختلف خودرو تولید می شوند، زیرا روکش صندلی ها برای محافظت از روکش های اصلی ماشین تولید می شوند بنابراین باید ویژگی هایی از قبیل ضد آب بودن داشته باشند و آلودگی ها را به داخل هدایت نکنند. بنابراین نوع و جنس روکش اهمیت زیادی دارد.

انواع روکش صندلی ماشین

 روکش صندلی ماشین انواع مختلفی دارد که با توجه به مدل، مواد استفاده شده و مدل ماشین از هم متمایز می شوند. تا به حال تولیدکنندگان روکش صندلی خودرو را از دو ماده پارچه و چرم تولید می کردند که هر کدام با توجه به نوع جنس دارای ویژگی هایی هستند. اگرچه این مقاله در مورد روکش خودرو و عرق گیر است، اما می دانیم که بررسی تفاوت روکش صندلی چرمی و پارچه ای ضروری است. قبل از شروع موضوع فعلی بیایید به این مساله بپردازیم.

برای خرید ضبط ماشین با قیمت مناسب روی لینک کلیک کنید.

روکش چرمی صندلی ماشین

روکش صندلی های چرمی از مواد چرم طبیعی و مصنوعی تولید می شوند که هر کدام با توجه به مواد اولیه ای که در تولید آنها استفاده می شود، تولید می شوند. مزایا و معایب مختلفی دارد. روکش های چرم طبیعی فاقد هرگونه ماده شیمیایی بوده و به صورت کاملا طبیعی از پوست حیوانات به دست می آیند، این روکش ها ماندگاری  متوسطی دارند، دلیل این امر عدم استفاده از مواد شیمیایی در ترکیب آن ها می باشد

 در زمستان به دلیل پایین بودن دمای هوا، هوای سرد به داخل ماشین نفوذ می کند و اگر ماشین برای مدتی اگر چند ساعت بدون استفاده بماند، هوای سرد به داخل ماشین نفوذ کرده و در نتیجه باعث می شود صندلی های ماشین یخ بزند و حتی وقتی بخاری روشن است. خودرو همچنین به زمان نیاز دارد تا گرمای محیط به آن منتقل شود. این یکی از معایب روکش چرمی صندلی است که راه حل آن استفاده از رو انداز صندلی است.

در تابستان گرما با تابش اشعه خورشید به شیشه وارد کابین خودرو می شود. اما اگر روکش صندلی خودرو از چرم باشد، بسیار داغ است و باعث تعریق سرنشینان می شود و این نیز یکی از معایب این نوع روکش هاست.

روکش صندلی ماشین با چرم مصنوعی

روکش صندلی ماشین با چرم مصنوعی نیز تقریباً همان ویژگی های روکش صندلی با چرم طبیعی را دارد، با این تفاوت که روکش صندلی با چرم مصنوعی دوام و طول عمر بالاتری دارد که به دلیل افزودن مواد نگهدارنده در طول تولید آن است..

کاور صندلی پارچه ای

 روکش های پارچه ای معمولاً از برزنت و مخمل ساخته می شوند. بافت پارچه به گونه ای است که دارای منافذ است و این منافذ باعث عبور جریان هوا می شود. این یک مزیت برای روکش پارچه ای صندلی ماشین محسوب می شود، اما باز هم این ویژگی به طور کامل از گرم شدن روکش صندلی در تابستان، خنک شدن آن در زمستان و عرق کردن سرنشینان جلوگیری نمی کند و فقط کمتر از سایر روکش ها است.

راه حلی برای جلوگیری از عرق کردن مسافران خودرو

تمام این موارد را گفتیم تا به راه حل مشکل برسیم. همه ما می دانیم که نمی توانیم محصولی تولید کنیم که معایبی نداشته باشد. بنابراین گفتن جمله (هر محصولی که نقص داشته باشد کیفیت و کاربرد ندارد) کاملا اشتباه است.

تولیدکنندگان روکش صندلی برای رفع این ایرادات، روانداز صندلی و جاذب عرق طراحی و تولید کرده اند. این باعث می شود که هنگام استفاده از کفپوش مورد علاقه خود، عیوب آن را نیز برطرف کنید.

عرق گیر ماشین چیست؟

روانداز یا عرق گیر به صورت لایه ای از مواد مختلف برای قسمت تکیه گاه و نشیمنگاه تولید می شود که دارای دو کمربندی است که در قسمت های کناری قرار دارد و برای بستن آن به پشت صندلی استفاده می شود تا کج یا لیز نخورد.

جنس روانداز صندلی

عرق گیر صندلی باید از موادی ساخته شود تا از تعریق مسافران و راننده جلوگیری کند، و از گرم شدن یا سرد شدن صندلی جلوگیری کند. موادی کگه معمولا این رواندازها را از ان می سازند، حصیر، جودون، توری، نمد، چوبی و مواردی شبیه اینهاست

در مناطق جنوبی، کپر را با نی چوبی یا چوب حصیری درست می کنند، این کمک می کند که حتی در بالاترین دما کپرها را خنک نگه دارید. ایده پوشش حصیری و چوبی از این مورد گرفته شده است. این روکش به شما کمک می کند در فصل تابستان در گرم ترین دما هنگام تکیه دادن به صندلی ماشین عرق نکنید

عرق گیر صندلی ماشین

می توان گفت عرقگیر نام دیگر روانداز صندلی است یا دو محصول مشابه و دارای همان ویژگی و کارایی است. همانطور که گفتیم عرق گیرها معمولا از متریالی مانند  نمد، تور و ... تهیه می شود. عرق گیر خودرو زمانیکه روی صندلی قرار می گیرد یک فاصله بین صندلی و کمر شخص ایجاد می کنند که سبب می شود عرق فرد به صندلی نچسبد و یک فضا برای گردش هوا به .وجود می آورد.

مزایای استفاده از روانداز ضد عرق صندلی ماشین

استفاده از روانداز عرقگیر صندلی اتومبیل مزایای زیادی دارد :

1-    یکی از مهمترین آنها جلوگیری از فرسایش و از بین رفتن روکش صندلی ماشین است.

2-    از کثیف شدن روکش صندلی خودرو جلوگیری می کند.

3-    به ثابت نگه داشتن رنگ روکش صندلی در برابر نور خورشید کمک می کند

4-    قابل شستشو است.

5-    مراحل نصب آن بسیار ساده است.

نکاتی در مورد خرید روانداز عرقگیر صندلی خودرو 

اگر قصد دارید که یک عرقگیر برای خودروی خود خریداری کنید، به رنگ و نوع دوخت آن توجه کنید، این دو مورد روی آن تأثیر می گذارد. توجه داشته باشید که دوخت های کوچک و مخفی ظاهر روکش و دکور داخلی ماشین را دلنشین تر می کند.

رنگ روانداز ماشین باید با رنگ روکش صندلی ماشین مطابقت داشته باشد. جنس روانداز عرقگیر خودرو نقش بسزایی در کارایی آن دارد، از بین تمام رواندازها، رواندازهای نمدی گزینه بهتری نسبت به مابقی رواندازها می باشند

آخرین کلمه

اگر شما هم مشکل تعریق یا سرد و گرم شدن روکش صندلی خود را دارید و به دنبال راه حلی برای آن هستید رواندازهای عرقگیر می توانند مشکل شما را حل کنند. برای خرید عرقگیر خودرو توصیه می کنیم که این مطلب با دقت بخوانید و مواردی را که اشاره کردیم را در نظر بگیرید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد