نکات طلایی هنگام خرید و نصب دزدگیر اماکن

 سیستم دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن یک سیستم ضد سرقت می باشد که ورود افراد غیر مجاز به حریم شخصی را به روش های مختلف اطلاع می‌ دهد. این سیستم دارای اجزای مختلفی است که اصلی ترین و مهم ترین آن دستگاه مرکزی دزدگیر اماکن می باشد. این دستگاه به دلیل اهمیت بالا، قلب سیستم نامیده شده است. درواقع تمامی فرمان ها از این دستگاه ارسال می شود و درصورت غیر فعال شدن این دستگاه عملکرد بقیه اجزا نیز مختل خواهد شد. از اجزای این سیستم حفاظتی می توان به چشمی، آژیر،مگنت، تلفن کننده و غیره اشاره نمود .

نحوه عملکرد این سیستم به این گونه می باشد که به طور مثال چشمی دزدگیر اماکن متوجه ورود غیرمجاز شخص یا فرد می شود و سیگنالی را به دستگاه مرکزی ارسال می کند. دستگاه مرکزی سیگنال را دریافت نموده و به رش های مختلف سرقت را اطلاع می دهد. یکی از این روش ها ارسال سیگنال به آژیر می باشد که با ارسال سیگنال، آژیر به صدا درمی آید. هم چنین در صورت وجود تلفن کننده، دستگاه مرکزی از طریق تلفن کننده با صاحب خانه تماس برقرار می کند و پیغام از پیش ضبط شده را پخش می کند. لازم است شماره تلفن از قبل برروی دستگاه تعریف شده باشد تا امکان برقراری تماس از طریق تلفن کننده وجود داشته باشد.

نکات لازم برای خرید و نصب دزگیر اماکن

برای خرید و نصب سیستم دزدگیر اماکن لازم است دراین زمینه کسب اطلاعات کنید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید. بهترین خرید، زمانی اتفاق خواهدافتاد که شما نیاز خودرا بررسی نموده و بدانید برای رفع آن به چی نیاز دارید. بهتر است سیستم دزدگیر اماکنی خریداری کنید که نیزاهای شما را رفع نماید. در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که لازم است در هنگام خرید دزدگیر اماکن به آن ها توجه کنید.

  • دستگاه مرکزی مجهز به تلفن کننده

برخی از سیستم های دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده می باشند. همان طور که دربالاتر توضیح داده شد دستگاه مرکزی درمواقع مشکوک از طریق تلفن کننده قادر به تماس گرفتن خواهدبود. درصورتی که سیستم دزدگیر اماکن، تلفن کننده نداشته باشد از طریق صدای آژیر اطلاع رسانی می کند. درواقع اگر همسایگان شما به صدای آژیر اهمیتی ندهند، سرقت از منزل شما، به راحتی انجام خواهد شد. هم چنین ا گر شما قصد نصب سیستم دزدگیر اماکن برای خانه ای ویلایی داشته باشید که اطراف آن خلوت است و تردد و رفت و آمدی وجود ندارد صدای آژیر به گوش هیچکس نخواهد رسید. پس بهتر است برای امنیت بیشتر منزل خود از سیستم های دزدگیر اماکن مجهز به تلفن کننده استفاده نمایید.

البته توجه کنید که نوع تلفن کننده نیز در خرید دزدگیر اماکن اهمیت دارد. برخی از تلفن کننده ها سیمکارتی و برخی با خط ثابت می باشند. تلفن کننده های خط ثابت در صورت قطعی خط تلفن از کار می افتند اما تلفن کننده سیمکارتی نیازی به خط تلفن ثابت ندارد و با یک سیمکارت فعال می شود.

  • برند و گارانتی

لازم است درهنگام خرید سیستم دزدگیر اماکن به برند آن توجه کنید و دزدگیر اماکنی با برند معتبر خریداری کنید. برند دزدگیر اماکن در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. درواقع سیستم های دزدگیر اماکن برند های معتبر دارای قیمت بالاتری می باشند. از جمله برندهای معتبر دزدگیر اماکن می توان به فایروال و گپ اشاره نمود. مورد دیگری که لازم است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید گارانتی می باشد. درصورت بروز مشکل در سیستم دزدگیر اماکن گارانتی دستگاه می تواند بسیار کارساز باشد.

  • نوع سنسور یا چشمی

همان طور که در بالاتر توضیح داده شد لازم است قبل از خرید دزدگیر اماکن، ابتدا نیاز خودرا شناسایی کنید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. سنسورها دارای انواع مختلفی می باشند که لازم است مناسب ترین آن را خریداری کنید. از انواع سنسور دزدگیر اماکن می توان به سنسور خطی اشاره نمود که خطی فرضی ایجاد می کند تا در صورت رد شدن شخص یا شیئی به دستگاه مرکزی سیگنال ارسال کند. چشمی حرکتی دزدگیر دارای انواع دیگری نیز می باشد که در این مقاله به بررسی آن نخواهیم پرداخت.

  • سنسور بیسیم و باسیم

سنسورها به طور کلی به دودسته باسیم و بیسیم تقسیم می شوند. همان طور که مشخص است سنسورهای بیسیم نیازی به سیم کشی ندارند و بی سیم هستند. شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین سنسور دزدگیر اماکن را خریداری کنید. سنسورهای باسیم برای فعال شدن نیاز به سیم کشی شدن دارند. درواقع این نوع سنسورها لازم است از طریق سیم به دستگاه مرکزی متصل شوند تا بتوانند از این طریق به دستگاه، سیگنال ارسال کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد