مزایا و معایب دزدگیر تصویری خودرو

دزدان خودرو همیشه به دنبال خودروهایی هستند که به راحتی قابل سرقت هستند. چه سرقت خود خودرو و چه سرقت لوازم و اقلام با ارزش خودرو از جمله گزارش هایی است که هر روز به اداره پلیس ارائه می شود. اما واقعاً از دزدگیر اتومبیل چه انتظاری می توان داشت و بهترین دزدگیر اتومبیل کدام است؟ آیا دزدگیر تصویری خودرو بهترین نوع دزدگیر است؟ دلیل محبوبیت دزدگیر تصویری خودرو چیست؟

بررسی مزایا دزدگیر تصویری خودرو

یکی از مزیت های دزدگیر تصویری خودرو نسبت به دزدگیر ساده خودرو این است که مجهز به مانیتور است و تمامی رویدادهای مربوط به خودرو را بر روی دستگاه نمایش می دهد. صفحه نمایش از راه دور ماشین . برای مثال، اگر درب خودرو باز باشد، تصویری از خودرویی که در آن باز است، درست بر روی صفحه دزدگیر تصویری خودرو نمایش داده می شود. یا مثلاً اگر شخصی به ماشین ضربه زده باشد، یک چکش روی مانیتور نشان داده می شود. بنابراین اولین مزیت دزدگیر تصویری خودرو نسبت به دزدگیر ساده خودرو این است که صاحب خودرو با دریافت هشدار از طریق صفحه دزدگیر متوجه می شود که اتفاقی برای خودرو افتاده است.

محدوده دزدگیر تصویری خودرو چقدر است؟

یکی از ویژگی های جالب دزدگیر تصویری خودرو این است که می توان آن را از راه دور کنترل کرد. دزدگیر تصویری خودرو، معمولاً تا 1 دارای برد کیلومتر است. البته با توجه به برند و کیفیتی که کشور سازنده برای این مدل ریموت ها در نظر گرفته، کارایی آن ها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در بازار ایران دزدگیر تصویری خودرو کره ای بهترین و دزدگیر تصویری خودرو چینی بدترین است. در مدل های چینی دزدگیر تصویری خودرو، میزان پوشش در واقع کمتر از آن چیزی است که شما انتظار دارید. به طور کلی، مزیت کنترل از راه دور ماشین این است که، حتی زمانی که از ماشین دور هستید؛ همچنان میتوانید وضعیت را کنترل کنید.

ویژگی های دزدگیر تصویری خودرو

فرض کنید برای رفتن به سینما یا مرکز خرید بزرگی که پارکینگ آن پر شده بود مجبور شدید ماشین خود را چند خیابان دورتر پارک کنید. در این مواقع اگر از دزدگیر ساده خودرو استفاده کرده باشید، هیچ اتفاقی برای خودروی خود نمی افتد. زنگ خودرو در این ساختمان ها شنیده نمی شود. اما اگر دزدگیر تصویری خودرو نصب کرده اید; با خیال راحت سرگرم شوید و خودتان را کشف کنید. فرض کنید شخصی کاپوت ماشین شما را باز کرده و می خواهد مثلا باتری ماشین را بدزدد. تصویری از یک ماشین با کاپوت باز بلافاصله روی صفحه دزدگیر ماشین نمایش داده میشود و میتوانید خودتان را به ماشین برانید.

دزدگیر تصویری خودرو چه ویژگی هایی را به دزدگیر خودرو اضافه می کند؟

دزدگیر تصویری خودرو دارای ویژگی های دیگری مانند قفل کودک است. زمانی که سرعت خودرو از حد مشخص شده بیشتر شود، مسافت مشخص شده طی می شود یا اولین ترمز فعال می شود و تمام درهای خودرو به صورت خودکار قفل می شوند. دزدگیر تصویری خودرو می تواند خودرو را از راه دور روشن یا خاموش کند. حتی می توانید یک ربع قبل از سوار شدن به ماشین از طریق دزدگیر تصویری ماشین بخاری ها را روشن کنید تا وقتی سوار ماشینتان می شوید ماشینی با صندلی های گرم داشته باشید. این ویژگی سفرهای شما را به خصوص در روزهای سرد زمستانی لذت بخش تر می کند.

معایب دزدگیر تصویری خودرو

یک لحظه به این موضوع فکر کنید. بهترین دزدگیر خودرو به جز اطلاع رسانی در مورد سرقت خودرو چه ویژگی های دیگری می تواند داشته باشد؟ بهتر نیست سیستمی که به عنوان دزدگیر ماشین استفاده می کنید. علاوه بر تمام نوتیفیکیشن هایی که انجام می دهد به ردیاب خودرو هم مجهز است؟! گاهی ممکن است خودرو به همراه راننده آن به سرقت برود. در این حالت راننده به دکمه ای در اطراف خود نیاز دارد تا بدون اینکه دزد متوجه شود آن را فشار دهد و سیستم دزدگیر خودرو به طور خودکار با شماره های لازم تماس گرفته و درخواست کمک می کند.

مراقب باشید که حتی بهترین دزدگیر ماشین هم ممکن است توسط دزد شناسایی شود و به راحتی سیم های آن را قطع کنند. زیرا دزدگیر خودرو در اطراف سیستم برقی خودرو نصب شده است و ماهرترین سارقان نیز این واقعیت ساده را می دانند. اما ردیاب خودرو با باتری مستقل کار می کند و در هر جای خودرو قابل نصب است. بنابراین یافتن ردیاب خودرو برای سارقان کار آسانی نیست. بهترین دزدگیر خودرو دزدگیر خودرویی است که به محض به صدا درآمدن دزدگیر خودرو، سیستم ردیابی خودرو را فعال می کند. در این صورت مالک خودرو می تواند از طریق تلفن همراه خود از محل دقیق خودرو خود مطلع شود. .

چرا به دزدگیر تصویری خودرو بیشتر از دزدگیر اینترنتی توجه شد؟

امکانات دزدگیر موبایلی که به سیستم ردیابی خودرو متصل می شود بسیار بیشتر و کاملتر از دزدگیر تصویری خودرو است. اما با توجه به اینکه دزدگیرهای سیم کارتی برای اولین بار از کشورهای خارجی وارد شد و سرویس های اینترنتی این دزدگیرها با سیم کارت های ایرانی سازگار نبود. در ایران مورد استقبال قرار نگرفتند. علاوه بر این، نظر اکثر مردم در مورد دزدگیر اینترنتی خودرو این است که هزینه اینترنت آنها بسیار بالاست و مقرون به صرفه نیست.

اما در نهایت می‌توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی اینصب در تماس باشید تا بهترین مشاوره‌ها را دریافت نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد