آشنایی با ویژگی های ردیاب خودرو H30 Cross


شاسی بلند دانگ فنگ اچ سی کراس اولین بار در سال 2011 توسط شرکت چینی Fengshen معرفی شد. شرکت ایران خودرو از فروردین 1394 پیش فروش این خودرو را آغاز کرد; با توجه به بازه قیمتی مناسب و برخی امکانات و امکانات رفاهی این خودرو نسبت به دیگر محصولات این شرکت، تقاضا برای خرید خودروی سی کراس افزایش یافته است.

اگرچه خودروی اچ سی کراس از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است، اما همچنان نقاط ضعفی دارد. عدم وجود سیستم مطمئن امنیتی و ضد سرقت در این خودرو در کنار حرفه ای بودن و به روز رسانی روزانه سارقان در کنترل سیستم دزدگیر باعث شده تا دارندگان خودروهای اچ سی کراس نیاز به نصب ردیاب در خودروی خود پیدا کنند. بیشتر از همیشه. در این مقاله با ما همراه باشید تا با مطمئن ترین روش جلوگیری از سرقت خودرو و ویژگی های ردیاب C Cross آشنا شوید.

برای خرید جامپ استارتر کلیک کنید.

مختصری در مورد سیستم ایمنی خودرو  H30 Cross

سیستم های ایمنی خودروهای فروخته شده در ایران معمولا قوی نیستند و خودروی سی کراس نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه یکی از نقاط ضعف خودروی اچ سی کراس عدم وجود استانداردهای لازم در سیستم ایمنی آن است. اگرچه این خودرو دارای ویژگی های سیستم امنیتی است، اما این ویژگی ها برای جلوگیری از سرقت آن کافی نیست، زیرا سارقان با روش های خنثی سازی این سیستم های امنیتی آشنا هستند. از ویژگی های ایمنی خودروی سی کراس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر).

ایربگ ایمنی راننده و سرنشین

قفل میکروسوئیچ درب.

سنسور ایمنی دنده عقب.

• ABS;

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (ABS+EBD).

خودروی سی کراس تنها 3 ستاره از 5 ستاره استاندارد C-NCAP را دریافت کرد که در مقایسه با سایر خودروهای چینی عملکرد بسیار ضعیفی دارد و باعث نگرانی خریداران این خودرو شده است. پس راه حل چیست؟ در ادامه با بهترین راه جلوگیری از سرقت خودرو سی کراس یعنی استفاده از ردیاب آشنا می شویم.

نقش ردیاب در جلوگیری از سرقت خودرو اچ سی کراس

با توجه به اینکه سیستم دزدگیر خودرو دارای ایراداتی است و سارقان به راحتی می توانند عملکرد آن را مختل کنند، مالکان خودرو به دنبال راه های مطمئن تری برای ایمن نگه داشتن خودرو خود هستند. به همین دلیل است که ردیاب و مسیریاب خودرو به محبوب ترین ابزار امنیتی خودرو در بین کاربران تبدیل شده است.

دستگاه ردیاب با استفاده از فناوری GPS می تواند با ماهواره ارتباط برقرار کند و اطلاعات و موقعیت خودرو را به صورت لحظه ای، آنلاین یا آفلاین برای صاحب خودرو ارسال کند. این ویژگی کارآمد دستگاه ردیاب باعث استفاده گسترده از آن در صنعت ناوبری و سیستم امنیتی خودرو شده است. دستگاه جی پی اس علاوه بر موقعیت یابی خودرو در زمان واقعی، کاربردهای مهم دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

امکان نظارت و خاموش کردن خودرو از راه دور با ارسال پیامک و یا از طریق اپلیکیشن امکان پذیر است.

با کمک ردیاب می توانید گزارش کاملی از مسافت طی شده، زمان توقف و حرکت و سرعت حرکت به دست آورید و عملکرد خودرو را کنترل کنید.

در صورت روشن شدن غیرقانونی خودرو، ردیاب برای صاحب خودرو هشدار ارسال می کند.

با استفاده از ردیاب می توانید محدوده سرعت و محدوده جغرافیایی حرکت خودرو را تعریف کنید. در صورت تخطی از محدوده تنظیم شده، اخطار ردیاب به مالک خودرو خواهد رسید.

در ردیاب های دارای میکروفون و قابلیت شنود در صورت تمایل می توانید با ارسال پیامک به ردیاب صدای داخل خودرو را بشنوید.

این گونه امکانات و کاربردها در دستگاه ردیاب اعتماد به نفس را به مالکان خودرو بخشیده و دلیل محبوبیت این محصول می باشد.

انواع ردیاب خودرو و بهترین ردیاب جی پی اس برای سی کراس

هنگام خرید ردیاب خودروی C Cross با انتخاب های زیادی روبرو خواهید شد. دستگاهی مناسب برای ردیاب سی کراس است که دارای امکاناتی مانند موقعیت جغرافیایی دقیق، آنتن دهی قوی و مناسب، امکان گزارش مسافت طی شده، نصب آسان، امکان خاموش شدن خودرو از راه دور، قابلیت شنود و ... می باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم با ارائه اطلاعات کافی در مورد انواع ردیاب ها و کاربرد آن ها، فرآیند انتخاب ردیاب C Cross را برای شما آسان کنیم.

1. ردیاب سیمی برای خودروهای H30 Cross

ردیاب سیمی همانطور که از نامش پیداست از طریق سیم کشی داخل خودرو نصب می شود و از برق خودرو به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. این نوع ردیاب عملکرد خوبی در موقعیت یابی و سایر کاربردهای دستگاه های ردیاب دارد.

از آنجایی که ردیاب سیم C Cross از برق خودرو تامین می شود و نیازی به شارژ ندارد، دارندگان خودرو می توانند بدون نگرانی از اتمام شارژ ردیاب و خاموش شدن آن از مزایای ردیاب بهره مند شوند. توجه داشته باشید که نصب این دتکتور کاری تخصصی است و باید توسط نیروهای مجرب انجام شود.

2. ردیاب های بی سیم برای خودروهای H30 Cross

ردیاب مغناطیسی که به عنوان ردیاب بی سیم نیز شناخته می شود، یکی دیگر از انواع محبوب ردیاب است که با آهنربای قوی به وسیله نقلیه متصل می شود و موقعیت یابی دقیقی را ارائه می دهد. این نوع دتکتور به دلیل نصب آسان و عدم نیاز به سیم کشی مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. اما باید در نظر داشت که منبع انرژی این ردیاب باتری آن است; باتری های ردیاب مغناطیسی بسیار قوی هستند و عمر طولانی دارند، اما با این وجود باید میزان شارژ را کنترل کرد تا از خاموش شدن ردیاب جلوگیری شود.

اگرچه ردیاب ها قبل از تمام شدن باتری به صاحب خودرو هشدار می دهند تا در اسرع وقت باتری شارژ شود. یکی دیگر از دلایل محبوبیت ردیاب های مغناطیسی قابلیت کارکرد آن در شرایط مختلف آب و هوایی است. این نوع آشکارساز تحت تأثیر رطوبت هوا و گرد و غبار قرار نمی گیرد و همچنان اطلاعات را بدون مزاحمت و با دقت ارسال می کند. ردیاب مغناطیسی کیفیت ساخت بالایی دارد و در اثر ضربه یا سرعت زیاد خودرو آسیبی نمی بیند و پاره نمی شود.

3. ردیاب دیاگ برای H30 Cross

ردیاب های دیاگی یا OBD نوع دیگری از ردیاب های موجود در بازار هستند که بدون نیاز به سیم کشی با اتصال به داخل خودرو شروع به کار و موقعیت یابی می کنند. از مزیت های این نوع ردیاب می توان به عملکرد مناسب در شرایط مختلف آب و هوایی، امکان عیب یابی فنی خودرو، ابعاد کوچک و قابلیت مخفی شدن و قیمت مناسب آن اشاره کرد. برخی از ردیاب‌های دیاگی به قابلیت گوش دادن نیز مجهز هستند. با کمک این قابلیت می توانید به راحتی صداهای داخل یا اطراف خودرو را بشنوید.

4. آشکارسازهای فندکی H30 Cross

این نوع دستگاه می تواند انتخاب خوبی برای ردیاب C Cross نیز باشد. ردیاب های فندکی مانند ردیاب های مغناطیسی با اتصال به درگاه فندک به راحتی نصب می شوند و کار می کنند. این نوع ردیاب به دلیل اتصال آسان، کوچک و پنهان بودن و قابلیت استراق سمع یکی از بهترین ردیاب ها برای نصب در خودرو می باشد.

حرف پایانی

همانطور که گفته شد اچ سی کراس به دلیل قیمت مناسب اخیرا به یکی از محبوب ترین خودروهای ایران خودرو تبدیل شده است. با توجه به افزایش روزافزون سرقت خودرو به دلیل افزایش قیمت ها، بی نقص نبودن سیستم امنیتی اچ سی کراس و نبود دزدگیر برای جلوگیری از سرقت خودرو، خرید یک دستگاه کاربردی ضروری به نظر می رسد. مانند ردیاب و مکان یاب. توصیه می شود با نصب دستگاه ردیاب باکیفیت و مقرون به صرفه نگرانی از سرقت خودرو خود را به حداقل برسانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد